Direktlänk till inlägg 24 september 2010

24 September 2010 - barn....

Av Ida - 24 september 2010 11:48

 Nu har jag haft sådär jätte mkt annat att göra än att sitta och skriva i bloggen. Men idag ska ja skriva lite. Medan ja funderar på hur jag ska göra i em. Planen är staden, men ja vet inte, natten har gett signaler om att min kropp inte mår så bra. Ska jag bli sjuk? Jag som ALDRIG är sjuk (peppar peppar ta i trä!). Men nu har ja tagit ipren och verkar må bättre. Solen skiner ju så det skulle ju inte skada att ta sig ut, ja, ska fundera lite till. Ska inte vara i stan förän om en timme i så fall, Thinking thinking....


 Inväntar svar från skolan, jag hatar att vänta. Är så otålig. Skriver inget mer om det. mest bara JALLA JALLA! HURRY HURRY! SKYNDA PÅ!!! så, thats that.


 För kaske två veckor sedan va jag och LEKTE på Leos lekland, det va himlans kuligt. Barnen sprang och kastade sig ut i den ena rutschbanan efter den andra, ja hängde på så gott ja kunde. Hoppade studsmatta, "på egen risk" som det stod på en lapp. Barn betalar inträde, inte vuxna, för vuxna leker på egen risk. Kände mig inte speciellt vuxen alls, och på egen risk? Äsch, ja klarade mig genom timmarna med endast ett litet litet brännmärke på armbågen efter en färd i en rutchkana! 2 dagar senare fick ja dock beviset på hur otränad man är, men träningsvärk är gytt! SÅ det gör mig ingenting!

   Ja skulle kunna springa runt med barnen på LEOS varje dag, barn är underbara - dessa barnen käner ja dessutom och de är så fina så fina! Kanske är det min lott i livet ändå, att jobba med barn? Kanske va ja inte helt fel ute när jag redan som väldigt lite tjatade om att jag skulle bli barnmoska och vara med vid förlossningar och så - fast kravet va ju att alla förlossningar skulle gå bra! Det är det nog fortfarande, så förlossning kanske inte är min grej, men barn! Tänk att det ska vara så svårt att bygga upp sig själv tillräckligt, kravla upp och stå raklång och acceptera, träffa människor och skaffa förutsättningarna för att kanske hitta någon, han med stort H, att älska, älskas av. Familj och skaffa egna barn. Tänk att det ska vara så svårt. Men det finns fortfarande tid, och jag kan inte annat än att kämpa på.

 

Ärlighet
Livslust
Samspel
Kärlek
Allvar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards