Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

16 Febuari 2011 - våren efterlyses

Av Ida - 16 februari 2011 14:13

Du är saknad

 

 Sitter här och funderar på vart våren är, inte för att det kanske är, enligt almenackan, dags för det ännu. Men helt ärligt, jag håller på att frysa ihjäl! Har inte denna vintern varit lite väl lång? Eller är det bara jag? Nu längtar jag iallafall efter sol och värme, våren! Jag vill ha knoppar som slår ut, mer ljus, mer värme! Slippa pälsa på sig som en annan eskimå varje gång man ska lämna lgh. Och visst blir det mkt mindre tvätt på sommaren? I den bemärkelsen borde det vara sommar året runt, för tvätta är då bara ett nödvändigt ont!

 Jag behöver ha vår nu, behöver lite inspiration. Vill göra om lite här hemma, ha mera "Ida-stuffs", nu känns det mest tråkigt och opersonligt här. Iofs så är det jag som har inrett, jag som själv valt. Och det är skönt när det är lite mindre prylar, mindre att städa! :P Dessutom kan man ju inte ha så mycket prydnads-gojs här, jag är själv riktigt klumpig, och det jag inte lyckas riva ner hjälper katterna mig med. Här bor en Triss i Klump! Eller något. hihi.

 

 Ikväll ska jag, efter övertalande från syster yster (tack!), gå och titta på Johan Glans! Det ska bli mycket trevligt! Jag bara älskar honom! Han är så kul! Jag är trött som fasen, men det är ju ingen risk att man somnar med honom i närheten! Varning för träningsvärk i käke och mage! Här ska skrattas! Ellen, we rock!! :D

 

 Denna veckan hade jag för övrigt planerat att komma igång med träningen, hur har det gått med det? Mja, sådär va! Men kanske kommer jag iväg till gymmet imån, kanske! Måste inskaffa mig ett par gympa skor, eller två par egentligen. Det får bli till helgen! Då ska ja gå lös på Växjös alla affärer - se upp! Kan behöva "unna mig" en massa saker efter att ha skrivit naturkunskaps-tentan på fredag! (hade väl varit bättre att unna sig när man fått veta om man klarat det? Men jag tänker ju inte riktigt som man borde alla gånger. hihi)

 

Jag är på gång!

 
 
Marie

Marie

16 februari 2011 20:22

Visst vore det underbart med vår, är så härligt när gräset blir grönt, knopparna brister och blommorna dyker upp. Vi får hoppas den kommer när vi som mest behöver den :)
Tror säkert ni har supertrevligt med Glansen ikväll, han är ju galet skojig. Skratta och NJUT!
Håller tummarna för dig och träningen, så härligt att du är på g! I like!!

Tuuusen kramar och värme,
från mig till dig <3

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

18 februari 2011 16:57

Hoppas Glans var lika bra som vanligt!! ;)
Stora kramar till finaste Du.

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards