Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

26 Februari 2011 - en styck utrotad latmask

Av Ida - 26 februari 2011 16:59

 Dagens konstaterande; aldrig kommer man väl fram till så många slutsatser som de gånger man står och trampar på gymmet? Idag har jag kommit på hur mycket som helst, och jag kan ju ifrågasätta mig själv hur jag ens kommit in i alla dessa tanke-banor :P Kan inte ens skriva om allt, det är ju helt knas vad man kan spinna på när man väl börjar, en tanke leder till en annan och helt plötsligt har man hamnat i något helt utanför sina egna ramar liksom. hihi. Iaf, gummet ligger över Växjös äventyrsland, så när man står på crossen så ser man rakt ner över bassängen. Ganska spännande, bäst är ju de små barnen som kommer med de orange, gigantiska (till deras storlek), uppoblåsbara armpuffarna. Det lyser i ögonen på de flesta! Ganska kul att se vuxna män som stylar lite för sina barn, det slutar ju bara i katastrof. haha *skadeglädje* En annan sak jag funderade på, killar/män/gubbar som tagit på sig sina hederliga y-fronts badbyxor. Vet de om hur det ser ut? Jag kanske är aningen elak nu, men helt ärligt; INGEN jag sett passar i y-front. Kanske är det så att jag bara fått för mig det, att jag är inskränkt och helt ute och cyklar. Men inte är det väl fint? Kanske går komfort före utseende? Kanske är de jätte sköna, eller? Några utlåtanden kanske?

 När man tröttnat på y-front kan man ju roa sig med att betrakta de alltid så återkommande muskelbyggarna. De går där och bara är, tar i för kung och fosterland, gör ett mkt märkligt läte och lyfter "ohej" en gång. Sen måste de vila för att orka med samma procedur iaf en gång till!! hehe, nej då, ja drar inte alls alla över en kam! Displayen på maskinen jag stod och trampade på har tv-hightech! och de visade skidor (anja åkte ur!) och sedan mer skidor, den senare skid-grenen va backhoppning! Vem har ens kommit på den grenen? "ja vet va vi gör, vi pygger en GIGANTISK backe, så åker vi ner för den med vääääldigt hög fart och kastar oss ut för kanten, för att flyga runt hundra meter, landa UTAN att ramla och sedan få poäng på det!" Är detta inte lite väl mkt leka med döden? Har ni sett backens höjd? och avständet de flyger? Positivt är ju att det är en året runt sport, för finns de ingen snö, så kör de på gräs! Undra va de vallar med då? Mycket mycket märkligt! Tacka vet jag fotboll (för där sker ju inga skador alls! utan allt går så lugnt och försiktigt till:P). Kanske är Kramar, vanliga hederliga kramar, den säkraste sporten? Detta får vi klura på.

(nej tyvärr, jag är ledsen, jag har inte mycket vettigt att komma med!)


Dagens Tips; Activia yoghurt. Jag tycker inte om yoggi och sådant klafs i vanliga fall, men denna har jag tok fastnat för. Favoriten är HELT KLART vanilj. Den är så himelskt god, smakar som en mindre efterrrätt.. hihi. Fint ska det va!


Avslutar detta mindre intelektuella inlägg med;

   

mina änglar, mina sambos, mina galenpannor, mina småtjejer :)


     

Och en hälsing till alla er där ute (jag hade inget att göra, så jag lekte med mobilens foto-funktioner en dag. Dedikerad till regnbågstjejen!), för även om denna va tillägnad en person från början, och att tanken och Min tolkning kommer att vara den som för Mig tillhör denna bilden, så kan den oxå vara där för Dig! Den kan tolkas på flera sätt och du är helt fri att ta till dig och göra din egen tolkning, om du vill! Det finns ljus inuti och utanför, vi måste bara ge det tid. Snart vänder det!


Life can be a bitch - but so can I!

 
 
Marie

Marie

28 februari 2011 00:27

Finaste, finaste Du, TACK för att du finns i mitt liv! Du kan inte ana hur mycket du betyder för mig, du är underbar!

Jag hoppas också att de ljusare tiderna ska föra med sig massor av energi, bli en nystart och ge oss nya roliga stunder att dela :)
Längtar tills vi ses härnäst!

Vad roligt att du tyckte om Ane Bruns "True Colors" lika mycket som jag <3 Den väcker så många tankar och minnen till liv. Så hjärtskärande fint...

Förövrigt håller jag HELT och hållet med om y-fronts, usch så fult... :S Men jag visste inte att gymmet flyttat upp till övervåningen - vad häftigt! Måste vara ljusår bättre än källaren! ;)
Kul att du kommit igång med träningen ordentligt, jag var tillbaks på ett pass ikväll efter min efterhängsna förkylning. Känns jättebra att komma igång :)

Ta hand om dig älskade vännen,
massor av kärlek & KRAMAR

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards