Alla inlägg den 4 april 2010

Av Ida - 4 april 2010 11:16

 Ord är magi och jag ill lära mig använda dem på ett rättvist sätt!! Vågar jag söka till skrivarkursen jag funderat på? Vågar jag? Kan jag? Vad ska man skriva för text som ansökan? Får fundera på det. mer och igen. Inatt använde vi orden, Anders och jag fördrev tid via sms i väntan på John Blunds sömntåg, det kan bli precis vad som helst. Ett av mina sista meddelanden lät;

"En trasig verklighet och jag ligger under mitt täcke med bollar

som är till för att lugna och trygga mig.

Grannen har fest och deras jubel och dunstar i golvet ekar i mitt huvud.

Vad som rör mig ikväll är kylan av ångest mot min svullna kropp,

vad som BErörde mig ikväll va ett barns gudomlighet

och min egen avsaknad av ett levande liv."

 Hade tillbringat kvällen med Linda och hennes familj, andats in lukten av Nellie och tagit in känslan av det som kallas familj. Ensamheten blev så påtaglig. Jag önskar att jag kunde skriva så där magiskt som en del människor kan. Jag önskar att jag hade tillgång till att bygga upp en egen liten familj. Jag önskar mig något annat än allt det här! Det är bara jag som kan ge mig själkv de förutsättningar som krävs, och jag ska nå dit, men är otålig när allt ska ta sån tid. Men men, en dag i taget, babysteps.


 Påsken är halvfirad iaf och innan jag springer ner i tvättstugan ska jag bara önska er tappra läsare en riktigt GLAD PÅSK och Nej, man kan INTE överdekorera en påsktårta!! Jag har bildbevis på det :P hihi.

  

Ovido - Quiz & Flashcards