Alla inlägg den 5 april 2010

Av Ida - 5 april 2010 15:36

 Det är väl ändå surt att till och med gymmet är stängt idag?! En "Annandag" när det varit öppet hela helgen annars, men det va idag som jag verkligen ville träna?! Märkligt! Well well, ja tänkte försöka ge mig på ett försök till något som kanske skulle kunna liknas vid joggingrunda, men det blev inte mkt jogging över det. SÅ jag gav upp det, gick hem och duschade och tog en flurry på stan med Hanna ist. Mkt trevligt! En perfekt sysselsättning idag. Och om en halvtimme eller så, far jag vidare, då blir anhalten väckelsång. Ska följa med på ljusmojsgojs-möte, mest för att möta upp Linda som ska följa med sin svärmor. Ja, det är lite rörigt, men iaf kvällens planering. Det ska bli lite trevligt tycker jag allt. Träffa lite folk, titta i nya ljuskatalogen, kanske lukta på någon ny doft, träffa Linda och Nellie och liksom göra ngt som är utöver min vanliga vardag, ett avbrott i den tid som snurrar runt. Det ska bli trevligt.


 Idag lyser solen med sin frånvaro (hmmmm?), det är grått och kallt och man blir allmänt trött o deppig tycker jag. Kanske just pga vädret ja är så irriterad över att gymmet är stängt? Hade det varit fint väder hade ja mkt hellre varit ute och promenerat eller bara busat, men hur kul är det när man håller på att frysa ihjäl? Jag vill ha vår, sol och kunna-gå-utan-jacka-ute-utan-att-frysa-ihjäl-väder nu, men det kommer väl igen. Har blandade känslor inför sommaren, och då menar jag verkligen blandade. Det är mycket förändringar i mitt liv nu, därför oxå mycket osäkerhet. Det finns inga direkta planer, inga semestrar och inget sådant att se fram emot, ändå ska jag göra allt för att detta ska bli Min sommar. Jag ska vinna en av mina kamper denna sommaren, låsa upp en av alla mina låsta portar. Det är målet! MEn om resultatet sedan blir att jag bara klarar av att titta lite genom springan i dörren så får ja deala med det då. Nu är målet att vinna, jag har viljan, jag har motivationen, då saknas väl mest modet och styrkan, men det jobbar jag på. Sommaren är inte är riktigt ännu, men när den väl kommer, då ska jag vara redo!  Vad jag svamlar, behöver få det ur mig, en del kanske förstår vad ja svamlar om, andra inte. Men det kommer att visa sig helt enkelt.


 Bäst att göra sig i ordning. Strax klart för avfärd!

Ovido - Quiz & Flashcards