Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

20 Juli 2009 - teknisk idiot?!

Av Ida - 20 juli 2009 22:27

 Tröttsamt, jag har börjat skriva i bloggen flera ggr den gångna veckan, till och med skrivit ett rikrigt långt inlägg. Men jag vet inte vad det är med mig och tekniska saker, för precis som på mobilen, så försvinner det bara. hux flux. Det har blivit både en och två och tre mindre sensureade ramsor vill jag lova. Men ikväll ska jag passa mig för vad jag trycker på för knappar, och inte skriva för länge - det har faktiskt hänt att bloggen hunnit logga ut mig, så när jag ska spara det så försvinner allt och det står att jag ska logga in. Hur upphetsande är det på en skala?


 Anyway, måndag idag, ny vecka. Nya tag brukar det ju heta, så vi kör på det idag oxå. Men tröttheten och mattheten o kroppen gör det svårt. Men jag vet ju till stor del vad det beror på (vilket faktiskt gör det lite mer frustrerande), ska få lite hjälp med det på torsdag igen. Dessvärre är känslorna väldigt dubbla i mig, och jag ser INTE fram emot det. Jag vet att det är ngt som min kropp behöver, och jag vet att jag inte är i "form" att besluta det själv, har därför bett dem ta beslut åt mig. Jag gillar verkligen inte beslutet, det tär i mig dagligen, MEN, förnuftet säger att det är vad som krävs just nu. Och jag försöker lyssna på förnuftet, och nej, jag har faktiskt inget val. Ibland är det bara så svårt att vara snäll mot sig själv..


 På tal om ngt annat, HJÄLP MIG! (dagens I-lands problem men ändå, heh) Ska jag klippa av håret eller inte? Ja velar och jag har sån beslutsångest. Det är så smidigt och skönt med långt hår, att bara kunna sätta upp det i en tofs och liksom inte bry sig mer, men samtidigt; kan det bli mkt tråkigare?! Nu har jag velat i månader, och min "frisyr" har sett likadan ut i flera år, med vissa få SMÅ ändraingar på längden och så. Färgen kan dessutom diskuteras, råttfärgat? någon blond nyans? ljusbrun? vad vet jag? i vissa ljus är det gult. Kanske är det inte det största problemet jag har, men det är ju faktiskt ngt jag kan, rent praktiskt, göra något åt. Men, det är kostsamt oxå. Riktigt dyrt att gå till frisören. Jag får fundera vidare på detta, och innan jag har bestämt mig så har ja väl hunnit tappa allt hår (yes, ja fäller EXTREMT mkt!!)


 Och innan jag sätter punkt för dagen och kryper under täcket för min skönhetssömn så måste ja rapportera; jag har träffat en underbart söt hund idag! Det va en LITEN svart hund, en blandras - pudel och någonting mer. Den va rätt kortklippt och färdigväxt, såg ut som en liten valp. Han va så mjuk och gosig och jag ville bara kidnappa honom och springa! Men fick nöja mig med lite gos! Jag önskar så att hund vore aktuellt, funderar på att skaffa katt. Men det är svårt det oxå, av massa konstiga anledningar i mitt huvud. I allafall, jag saknar min gamla kisse Lottis HEMSKT mkt, fick avliva mina katter för att jag ej kunde ta hand om dem pga omständigheter och det va ingen annan som kunde heller... *ledsen* Hon va mitt allt, det går liksom inte att ersätta.


 Well well, time to sleep. Dagvård imån fm, vore ju bra om jag kom upp, iväg och kunde hålla mig vaken under de två timmarna! I will do my best! :) Sweet dreams ni få trogna som tittar hit ibland!

 
 
Ellen

Ellen

20 juli 2009 23:09

Tycker absolut att du ska ha kvar ditt långa, fina hår! Jag har alltid avundats dig för det så gör dig inte av med det för bövelen! ;)

Vill träffa dig snart, kan vi inte försöka hi8tta på ngt nästa vecka?

Love

http://ellenkarlman.blogg.se

 
Ingen bild

ze nerd från göteborg

21 juli 2009 08:00

Skriv inlägget i tex: Anteckningar först eller Wordpad om du vill kunna ha lite olika stil osv. Sen kopierar du och klistrar in det i bloggen. Då riskerar du inget

 
Ingen bild

Anders

22 juli 2009 19:45

Jag vet! Ni kan ha glasskrig med anders! Det är en uppenbart bra ide!! :p

 
Ingen bild

Anders

22 juli 2009 19:46

Hm. Nästa vecka då alltså...då jag ändå är i krokarna :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards