Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

25 Juli 2009 - "projektet"

Av Ida - 25 juli 2009 21:30

 Usch, det har varit en lång dag! Inte för att den varit speciellt dålig eller så, den har bara varit lång. Har inte haft så mkt att göra. Har varit på boendet mer eller mindre hela dagen, M hade med sig band och pärlor som hon köpt på panduro så att vi skulle knyta ett armband med sånna där speciella knutar som jag inte kommer ihåg vad de heter nu bara för det. Men gah va ja (och M bevisligen oxå:P ) är dålig på att läsa beskrivningar, det tog oss flera timmar (med ett brejk för att åka till stan och käka mjukglass) och ja tror vi plockade upp och gjorde om minst fem ggr. Det bara snurrade i skallen av allt knytande sen. Men resultatet blev bra och nu pryder det M´s handled så fint! :D

 Annars har inte mkt hänt, känns som att ja bara ätit hela dagen, det blir ju så när jag inte har ngt att göra. Och sen när andra oxå äter hela tiden och det står saker framför ögonen på mig hela tiden, ja kan bara inte låta bli. Så är det med den karaktären. hmm! Men men, det är ju bara lördag en gång i veckan, eller hur? Men ja måste verkligen försöka få lite ordning på det där, äter alldeles fel! och alldeles för mkt sötsaker! Men men, det är en ny dag imån. Nya tag. yey!


 Min granne, och flertalet andra i området, har oxå uppfattat att det är lördag idag. För ivkäll är det fest, och det spelas musik från alla håll o kanter, tråkigt nog är det ingen bra musik. Och jag är inte bjuden! :P Men ja kan väl ramla in till min granne och låtsas höra hemma där? heh. Fast de brukar inte hålla på så länge med sitt spelande, fast o andra sidan så har de väldigt sällan fest, kanske tar de igen det de missat? Vi får la se!


 I morgon kommer J med sin lilla bäbis! Det ska bli alldeles underbart kul! Stella, som bäbisen heter, har hunnit bli en hel månad! Tiden går ju så fort, och jag har inte träffat det lilla knytet ännu! Men imån fm är det dags. Och därmed kan jag ikväll lägga upp bild på mitt lilla "projekt" som jag och min terapeut hållt på med! Har inte velat lägga ut innan utifall att J av någon outgrunderlig anledning skulle hitta hit, det är nämnligen en liten present till henne och Stella, och det ville ja ju inte avslöja! Men nu tror jag det är ganska fritt fram! Så here we go!

 Det är ett par så kallade "dopskor" som jag tovat i ull, sedan broderat på och satt i rosa band, asken har jag vikt här hemma utefter en mall jag hittade på nätet. Har även virkat en bäbisfilt i "flick-färger" som ska överlämnas i morgon! Ska bli spännande att se reaktionen! Jag ser så fram emot att träffa Stella, och givetvis J oxå!


 Överallt omkring mig finns det bäbisar och växande magar, det finns en längtan i mig må ni tro.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards