Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

29 Juli 2009

Av Ida - 29 juli 2009 18:21

 Tänk va tiden går, snart är det Augusti, augusti skriker ORANGE i mitt huvud, kanske för att de känns som att då är det snart dags för övergången till hösten? Ah, skönt närdet blir lite svalare, och jag tror att jag nämnt det förrut, höstens färger är ju helt underbara!! Det jävliga 'är ju bara att när hösten kommer är det ju närmare till julen, och julen bara hatar ja så den vill ja ju inte ska komma - hah, snacka om positivt tänkande? Ett steg i taget, en dag, nu ska ju först Juli ta slut. Hur hamnade jag helt plötsligt på julafton? Mycket märkligt!!


 Idag har jag brännt ännu lite pengar på panduro, pengar som jag egentligen kanske inte borde lagt där, men nu gjorde jag det iaf och inhandlade lite pärlor, fick mersmak av armbandet jag och M knöt häromdagen, så nu kommer jag kanske mssproducera sånna, om jag bara kommer igång och får in ett tempo eller så, så ska det nog gå jätte bra. Det är bra med små pyssel att födriva tid med ibland, att knyta armbad tar inte heller så stor plats, ska jag tova eller så tar det ju upp halva golvet. men faktiskt, tova är skitkul! Yepp yepp, ja har många projekt på gång verkar det som. Hm.. Det är som vanligt, aldrig en sak åt gången - typiskt mig!


 Igårkväll hade ja inte mkt för mig, så det slutade med att ja klippte håret. Har inskaffat en sax relativt nyligen, så använde den. Men ska rapportera att de är jäkligt svårt att klippa sig själv, iaf bakhuvudet. Så ja har ingen aning om hur överjävligt det ser ut egentligen. Men å andra sidan, jag slipper ju se det :P Ingen som sagt ngt idag iaf, så det kan väl intevarit allt för hemskt. Skulle bara toppa det men det blev en rätt stor hög hår på golvet när jag väl va klar, men det va väl behövligt och där tjänade jag in flera hundra kronor. Yey!! (kanske va det för de hundralapparna som jag köpte pärlor idag? hihi)


 Ikväll händer inte mkt i mitt lilla skyffe, ska försöka kurera min värkande mage, synd att ja ej kan säga att smärtan beror på att ja har en växande bäbis där. Tyvärr får jag nog erkänna att förklaringen snarare beror på något i stil med magkatarr/magsår. Men men. Det kommer och går, så snart är magen säkert bra igen!


 Jag är en sån människa som mer eller mindre konstant går med en extrem seperatinsångest, jag vet ju om att människor kommer och går i ens liv, det är liksom en del i allt, det är naturligt. Men jag går och oroa mig hela tiden, får en klump i magen varje gång jag tänker att jag tycker om någon, eller uppskattar att någon finns i mitt liv. För det kommer direkt, som en akut baksmälla eller något. Rädslan för att denna personen ska försvinna, aviktigt lämna mig, eller ja. You get it!? Jag blir helt knäpp på mig själv, så kan man ju inte gå och tänka, det mår man ju dåligt av. Men fasen va det tär, försöker vända på tankarna. Det är svårt.

 Det finns anledningar till varför det är så svårt att släppa folk in på livet, att lita på folk. Detta är en av dem....

 
 
Mebeautiful

Mebeautiful

31 juli 2009 07:58

HEj vännen, var länge sedan jag lämnade en kommentar nu, men jag e här, oftast läser jag itne förrens det gått några dagar och då känns det så dumt att kommentera fast att det ient är det, skumt...
tröttnade på att skriva öppen blogg, kanske komemr skriva där med igen, men inte just nu, känner mig så sårbar, allt är så persobligt, vet de inte att det 'r jag så kan det inte skada mig??

Kul med pyssel, kan sälja fina armband, röda kanske?? finns nånstans som det kanske skulle vara uppskattat??

du far ta en bild och visa hur håret blev=) är nyfiken=)...

känner mig lite extra flummig, har jobbat i natt och har inte sovit sedan nio igår morse så du får ursäkta mig.
JObbigt med separationsångest, är tyvärr inte riktigt med så att jag fattar men jag hoppas att det inte blir allt för jobbigt för dig! Jag finns här om det är något, på nått sätt i alla fall!

Ha en underbar dag vännen!

http://Promig.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards