Alla inlägg under juli 2009

Av Ida - 7 juli 2009 21:04

 Ska inte skriva mkt, bara ett tips på en, mja, vad ska ja kalla det? Milkshake? typ?

- melon av valfri sort

- lite mjölk

- lite kessella vanilj

- isbitar

Ner med allt i en mixer och vips!

RIKTIGT GOTT!!! Och svalkande när värmen tränger på! =)

Av Ida - 4 juli 2009 19:13

 Detta har då varit en underlig dag, rent kroppsligt. Är det klimakteriet som är i antågande eller vad kan det vara? Kan ju vara vädret oxå, det blir man ju inte riktigt klok på! HU!


 Det är kvavt och jag pendlar mellan att tycka det är nogorlunda okej till att svettas och ha svårt att andas för att det är för KVAVT! Förmiddagen spenderades på boendet, eftermiddagen har mest spenderats på balkongen, först med penseln i handen (gah-prestationsångest!!!) och sedan mest liggandes på rygg och titta på regnet och blixtrarna medans åskan dundrade som bara den. Jag har ätit kyckling med på tok för mkt peppar på och sitter nu med fötterna i fotbad. Måste få bukt med sprickorna under fötterna, gör ju ont att gå annars, fast de är mkt bättre nu!! Har en sväng av yrsel och illamående så funderar på att gå o lägga mig lite någonstans (golvet eller balkongen är en tanke, kanske är det inte så konstigt att jag har blåmärken på halva kroppen när jag envisas med att ligga på hårt underag hela tiden??), men ska skriva klart här först..

 Det känns som att kroppen inte är min by the way, den är liksom "avdomnad", det sticker lite i den o så. Typiskt symptom av yrseln, men ändå, måste ju gnälla lite :P Min våg visar på PLUS, men med tanke på allt godis jag ätit senaste tiden är det inte det minsta konstigt. Men jag får ta tag i det en annan dag, på måndag kanske?! ;) Brukar ju heta så; "jag börjar på måndag".. höhö. I morgon ska jag på thai restaurang och bio med söstra min, så då ska det tametusan frossas!! YEY! :D


 Förövrigt har jag beställt kläder idag!! som jag har pratat om jätte länge!! Egentligen har ja väl inte direkt jätte råd med det, men va fan, ska det vara sommar i två månader till så kan jag inte gå i mina tjocka vinterkläder!! Thats it!! Konto is the shit, men oxå jävligt segt med ränta. Men va fan, ibland får man offra sig!


 Nah, undra om de e ngn skit som man kan lägga sig framför på tvn sen? Sommarkrysset kanske, såg ju allsång på skansen häromdagen, så får väl fortsätta i den andan och glo på sommarkrysset? Men Allsång är fasen så mkt bättre! Fast; I WANT BERGHAGEN BACK!!!


 Nähä, nu ska ja göra ngt åt mina tassar, de börjar bli skrynkliga nu!!


 Förövrigt; Hela USA har fest idag och jag är inte bjuden? Så jäkla illa! ;)

Av Ida - 3 juli 2009 22:24

 Fredag. och det är en skön fredagkväll, ÄNTLIGEN har den kvävande värmen lagt sig någorlunda och här sitter jag och tuggar på isbitar för att kyla ner kroppen så gott det går - denna kvava värme tar kål på mig, rakt av. Hualigen... Värst va hundpromenaden idag, men Nelsonoch jag är så passa likasinnade att vi bägge avskyr värmen, så vi håller oss till skuggorna så gott det går,. o efter halva promenaden fick vi ju givetvid lägga oss o rulla runt dom två galningar i skuggans svala gräs, och tiga sig till lite hundgodis va Inga problem för honom. Han är så charmig så ja bara smälter av det!! Vem kan låta bli att falla för honom?

Mycket mer ä n sp har jag inte att skriva ikväll. behöver krypa kull innan ja somnar med tangentbordet i pannan!! :)


Take care

Ovido - Quiz & Flashcards