Alla inlägg den 2 november 2009

Av Ida - 2 november 2009 17:13

 Hösten har verkligen kommit in i våran vardag nu, och jag tycker verkligen om det, kylan, löven på maken och så. Men, hade gärna haft sol på dagarna. I helgen va det så perfekt, solen sken, himlen va blå, luften va hög och jag gick och sparkade löv utmed vägkanterna på mina promenader. Idag har det varit ganska grått, men iaf uppehåll (fast Nicke nämnde ngt om lite regn tidigare idag - det har jag missat totalt!). Jag sparkade löv idag oxå, jag är en sån där jobbig typ som  alla som jobbar inom parkförvaltningen och ala "trädgårds-tomtar" bara hatar. De går med sina blås-maskiner och blåser in löven till väggrenen, sen kommer jag och sparkar så de far och flyger åt alla håll. Okej, liten överdrift där. Men jag är som ett barn på julafton, det är ju så härligt med prasslandet och när det yr runt benen! I like!


 Har kommit in i en liten pyssel period, (i 2 dagar iaf, så period och period:P) och har många bollar i luften, här är ull, trolldeg, kort, papper, klister, nålar, snören, pärlor, osv osv osv. Ändå tycks jag inte skapa så mkt. Det är en viss brist på inspiration. Well well, de kanske kommer. By the way, tack Stina för tipsen om sidorna, har kollat in dem lite men ska ta mig lite mer tid till det en annan dag! =)


Försöker skriva "poesi", teet står brevdig mig och luktar gott.

Ibland undrar jag om jag lever i en värld för dårar

eller om det bara är jag som är galen?

Ovido - Quiz & Flashcards