Alla inlägg den 9 november 2009

Av Ida - 9 november 2009 05:13

 Okej, klockan är för tidigt för att sitta vid datan och uggla, jag VET! Men jag har legat och vridit och vänt på mig i sängen nu sen lite efter 01.00, jag behövdre gå upp lite men hoppas stax kunna krypa ner igen och görhoppningsvis somna om. Det måste ju nästan falla in under kategorin träning, att ligga fyra timmar under ett 6 kgs bolltäcke och "böka". Har garanterat gått ner 5 kilo inatt :P haha, tänk om det ändå vore så väl! ;)


  Jag är förbaskad på min dator. den far snart ut genom fönstret! Den har ett helt eget liv, vägrar att öppna vissa sidor, typ valiga sidor som facebook och sånt som har funkat tidigare utan problem, Msn totalvägrar att fungera, står att jag måste ladda ner nya versionen av det för att kunna använda det och hur förvånade blir ni när jag säger att det vägrar min data att göra - av mågon konstig anledning! Ska se om Anders kan hjälpa mig (Anders är min allt i allo :)), annars får My ta sig en titt på den. well well, dataskrälle!!


 Jag har fotsatt lite i pysslandets tecken, för tillfället ligger det pennor och papper över halva (ja, överdrift!!:P) golvet då ja försöker mig på att få till en "tavel-serie". I soffan ligger sticket, i gaderoben ligger ullen färdig tovad och bara väntar på att bli använd till något, på mitt data bord, samt på min diskbänk står lera för att lufttorkas. Här är rena nisse verkstaden ;) Här är lite smakprov på hur det kan se ut;


Mitt köksbord får agera lite av ett pysselplace, datan fungerar som lite inspirationskälla och som musikanläggning!

Här har färgen åkt fram lite, första försöken att måla på min torra trolldeg, det verkar allt funka, men jag skulle behöva bättre och mer färger, framförallt skulle jag behöva vit färg, får skriva upp det på shopping-listan tills pengarna kommer nästan gång!

Här ligger lera på tork, vad allt ska bli och användas till är ännu inte helt klart. Det är mest test för att se hur det blir, kanske kommer jag på någon brilliantisk ide på något jätte bra man kan använda leran till. Ska iaf göra lite tomtar, mamma är helt galen i tomtar så kansek kan det bli en liten julklapp till henne där, det är väl alltid lite mer kul med saker man har gjort själv? eller det kanske bara va är man va liten? Orginellt blir de ju iaf :)


Här har ullen fått komma fram, detta är tänkt att det ska bli en tavla, det är lite spännande och annorlunda än när man tovar med vatten och såpa, här har man speciella nålar som man lixom "pickar" fast ullen med, det är enklare att lägga skuggor och sådant på det här tovnings-sättet, men jag är ännu nybörjare, detta är mitt andra seriösa försök med det, och kan väl säga ändå att det blev betydlgt bättre än första - det va total katastrof!!


Ah, va ja känner mig kreativ vissa dagar.. hehe.. Någon som har fler tips på billigt, roligt pyssel?? För även om man råkar hitta inspirationen ibland, så tar den slut ganska fort igen. Booooring!!


Ska passa på att tacka Stina och Anders för kommentarerna i förra inlägget.

Det ligger något i vad ni säger, och Stina, vi vet ju att det är så, egentligen!!:)


Nu ska ja fasen ge sängen en chans till, ja är tok trött..!!

Hoppas att ni sover bättre än mig i natt, vad kan jag mer säga??

Haha, ja har fått mer träning än er i natt. hoho.. eller ngt :P

Ovido - Quiz & Flashcards