Direktlänk till inlägg 15 december 2009

15 December 2009 - Pysselmys

Av Ida - 15 december 2009 11:12

 Igår hade jag då en hel-dag, huva mig va trött jag va på kvällen, men det va bra, det va en bra trötthet och jag somnade relativt fort. Nu ska vi bara se till att få bort alla tillfällen ja vaknar på nätterna, men man kan inte ta mer än en sak i taget. Eller hur?! :P

 Började dagen på psyk, min terapeut och jag håller på att Tova med Ull, för tillfället exprementerar vi lite, vi har sett i en bok att man kan tova en "fårulls-fäll", egentligen vet vi inte riktigt hur vi ska göra, vi har aldrig testat det ngn av oss, så det är lite spännande. Mn får testa sig fram och jag hoppas på att den blir bra när den är klar!!

 Sen va jag egentligen bara hemma och vände, syster yster hämtade upp mig med röda faran, vi småpratade lite i bilen på väg bort till mammas jobb. Hon hade ledigt mellan 13-15.30, så vi skulle besöka idioternas mecka - CITY GROSS! Det är verkligen en affär som har allt. Det är ju kanon, och de billiga och så. MEN det är ju så stort, glömmer man att ta ngt så får man ju springa flera kilometer för att hämta det. Det är ingen rolig affär att gå i alls. Förstår inte att mamma och hennes sambo blivit så frälst i din affären?! Dit åker jag om jag vet att det är något speciellt jag ska ha, annars avstår jag gärna. Men, det är ju fler än mamma o dem som älskar denna affären, det synds tydligt en löne-kväll tillexempel. Men det va trevligt, trevkligt att träffa syster. Trevligt att träffa mamma oxå, men på något sett blir det svårt. Mamma insisterade iaf på att köpa en soda streemer till mig att få i julklapp. SÅ kom frågan om julen på tal. Jag vill ju inte fira jul. Jag vet att det blir vad man gör det till, men julafton är helig för vissa, och ja klarar inte av att leva upp till det. Mamma berättade att mormor skulle komma till dem på juldagen och äta (äcklig!) lutfisk. Kanske ska ja kompromissa lite, jag åker inte ut till dem (de bor någon mil utanför stan) på julafton, utan tar ist bussen ut på juldagen. Då firara jag jul med dem, plus att jag får träffa min älskade mormor som jag träffar så sällan. Hur låter det? Jag tycker att det låter okej - göra två flugor på smällen liksom...


       Klockan 15.00 blev jag upp hämtad av boendestödet Lena, vi plockade upp Mysan och åkte hem till favorit Mia, Nicke va redan där och vi satt i gång med pysslandet. Två grytor med puttrande blivande julgodis i, jag rörde och rörde och blev aldeles trött i armen. hehe. Och resultatet av mitt rörande blev inge bra. Julgodiset blev inte alls som det skulle, får trösta mig med att Mias klet inte heller blev bra, men de va gott att stoppa i munnen iaf . MUMS!

 Sen kom en glad överraskning, det ringde på dörren och in kommer mammalediga Jenny med Stella! Jag blev så glad av att träffa Jenny, saknar henne massor. Tomt utan henne, och även om ja tycker om hennes "ersättare" så är de ju inte Jenny!!!  :(  Iaf, jag kidnappade lilla Stella och vi busade och myste och gnällde lite. Flicke barnet blir 6 månader på Julafton, va tiden går fort ibland! Men hon är helt ljuvlig. Men väldigt mkt mammas flicka!!:)

TIll slut va vi väldigt trötta, både jag och Stella, och jag blev återigen påmind om min längtan efter barn. Tänk så underbara de är, barn ger livet mening.


 Det snöar ute and thats all for now :)

 
 
Marie

Marie

15 december 2009 17:47

Vilka sötnosar där på bilden! ;) Ser himla mysigt ut. Kan bara instämma att barn är helt underbara!

http://frokenm.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

21 december 2009 10:49

På tal om jul, tänkte kolla med dig om du ville ha ett sånt där foto på mig i ram, i julklapp? haha, asså om det kommer komma till användning eller om du tycker du redan har för mycket bilder :p haha! man måste ju fråga

http://www.erikakarlman.blogg.se

 
Erika

Erika

21 december 2009 10:49

Ps; jag tycker inte heller om julen, tvärt om det ända jag gillar är maten :p haha!
Men jag tycker ändå du ska ta och röra på röven ut till gemla. Jag vill fira min jul med dig!

http://www.erikakarlman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards