Direktlänk till inlägg 21 december 2009

21 December 2009 - julklappsångest

Av Ida - 21 december 2009 10:09

 Tittar in här en snabbis innan jag ska "springa" iväg till psyk, skulle kolla lite grejer innan ja drar så tänkte att ja ka  ju lämna några rader här.


 Det har nått ner till TIO MINUSGRADER flera dagar i rad nu, om ni frågar mig så är det underbart. Visst, ja fryser som en gris när jag är ute för att ja inte orkar med att pallta på mig lager på lager med kläder. Men snön är underbar, kylan som biter i kinderna, luften som liksom sticker i luftvägarna när man andas och allt känns så friskt och fräscht. Ah, ja vill inte klaga på vädret alls idag, annars brukar det ju vara en rätt genomgående tråd för mig. :P


 Dock tänker jag gnälla över magont, har haft det i två dygn nu, katastrof. Har ju inte vaccinerat mig mot svinainfluensan, men den kan de ju inte va, den brukar väl börja som en förkyllning? Någon vanlig influensa känns dock inte heller så lockande, men mitt imunförsvar är inte vad det borde så vem vet. Men förmodligen (förhoppningsvis) går det över fortare än fortast! Idag ska jag försöka komplettera lite i julklappshögen, slå in allt och sen bestämma mig för att JAG ÄR KLAR!! Det är galet allt det där, jag förespråkar att avskriva julen och jag hatar julklappshysterin. Ända är jag helt galen, skuldkänslor och ångest över allt det här paketandet, blir aldrig nöjd liksom, rädd för att mina paket ska bli fel osv osv. Knäckande. Så va tror ni mina vänner, kan jag få gå i ide nu, jag vaknar upp igen om en si sådär två veckor, då är den värsta hysterin och framför allt all äcklig julmat slut!!!


 Well well mina tappra läsare, nu ska ja ut och sparka snö! :)


Jag är tacksam för de jag älskar

För de som finns där för mig

Tack för att ni håller mig uppe!

 
 
Erika

Erika

21 december 2009 10:47

Men jag tror det var Emma som sa att om man har svininfluensan så blir man inte täppt i nästan så om du typ bara är lite snorig och hostig och så, så måste du ju kolla upp dig. Asså om du börjar bli det.

http://www.erikakarlman.blogg.se

 
Marie

Marie

23 december 2009 16:51

Hoppas du fått ordning på allt som hör julen till nu så du får slappna av ordentligt såhär dagen före. Och sparka lite mer snö! ;)
Egentligen tycker jag ju om julen, men i år har även jag känt att allt runtomkring blivit mer eller mindre oinspirerat och jobbigt... Först idag som allt börjat komma på plats. Och julklapparna är till slut klara. Halleluja! ;D
Så nu är det bara att göra julen så bra det går.

Jag är oerhört tacksam över att få ha Dig i MITT liv.
Du är helt enkelt UNDERBAR änglavännen!

Önskar dig en vacker och mysig jul,
kärlek, värme och stora kramar!



http://frokenm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards