Direktlänk till inlägg 10 april 2010

10 April 2010 - söker inspiration och ska på kalas

Av Ida - 10 april 2010 08:59

 Va fasen tog solen vägen? Här vaknar man med solsken genom persiennen, nu har jag laddat mp3n med massa gammal kult-kul-musik för att gå en trevlans morgonproemand, men så tittar jag ut och det ser ut att bli regn när som helst.. Hmm.. Inte för att jag smälter precis, men ändå. Snacka om att tappa suget lite, men kanske skulle ja ge mig ut nu INNAN det eventuella regnet kommer? Eller ska ja vänta tills det kanske har kommit? Det går ju inte heller.. Fasen! Har inte tid att vänta för länge heller, har en del att fixa med idag ju. Mamma ska ha 50 års kalas (fasen va tiden går!!!) vid 15.00 och innan dess ska jag fixa färdigt det senaste på hennes presenter, duscha, leta fram kläder, ev locka håret, osv osv osv.. helt plötsligt hade ja massa att göra.. Ah, fick SMS av Mia, det får bli gymmet ist för promenad. Bra! Fast ja ville ju ha luften! Men va fasen, kanske hinner sen. kanske blir det bättre väder framåt dagen! Who knows?

   Igår när jag va ute och promenerade så stötte jag på denna lilla kelna kissen, åhh, vad ja ville ta den med mig hem! Han va så fin!! Och så kelig! Inte annat än att man vill skaffa sig katt ibland alltså!! Saknar mina katter massor!!!


 Jag behöver inspiration för att kunna skriva ett "arbetsprov" som ska med i ansökan till skrivar kursen, men jag har ingen aning om vart jag ska finna den. Kanske får skriva om våren? Usch, det är så svårt att skriva på beställning! Jag skriver ju mest för min egen del, alltså när jag vill eller när jag behöver. FÖr att få lite inspiration letade ja upp något jag skrev i höstas. Lägger upp det här. Tror det beskriver en vändning, ett val, ett steg. Och jag är på väg..


Framtiden börjar närma sig med stormsteg

jag har varit fast i mörkrets grepp så länge nu

och visst är det tid att gå vidare nu

säja adjö till ångestens klösande klor

andas luft ur ett främmande perspektiv

 

Jag kan alla vägar här

alla alternativ och jag kan leva efter vargarnas krav

jag har dansat deras dans i många år

jag har låtit dem föra varje steg

men kanske är det dags för mig nu

att lära mig gå

att leva mitt eget liv

 
 
Ingen bild

Hanna

10 april 2010 12:22

Det vore väl en jättebra text att använda sig av till "arbetsprovet"! Den säger ju en hel del. Jag tycker den är strålande! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards