Direktlänk till inlägg 18 april 2010

18 April 2010 - En snabbis

Av Ida - 18 april 2010 21:08

 EN snabb uppdatering över senaste dagarna, innan jag far vidare igen. Hela tiden på språng, inte varva ner o sitta still. ELler jo, denna helgen har varit rent bedrövlig, har verkligen varit SÅ INAKTIV! Men men, nya tag i mån, ska stå redo i startblocken för en ny dag redan klockan 08.00 Håll i hatten!! :)


Började veckan med en träff med familjen "Wengs" nya tillskott, lilla Tess 10 veckor gammal, tycker om att bitas och äta bajs! hihi, men oj så kelen och busig och mjuk och go hon va. Ja skulle så vilja ha en hund, eller en katt. Men en vacker dag så :)












           

Torsdagen spenderades ute i det vackra vädret. Förmiddagen tog jag mig en tur runt Växjö sjön, och döm om min förvåning när jag helt plötsligt springer på en engångsgrill med majskolvar på. Någon som kom på andra tankar i onsdagskväll och lämnade grillen och majsen till sitt öde? Ja du, inte vet jag, smått komiskt va det iaf och givetvis va ja tvungen att dokumentera det! Paparazzi ut i fingerspetsarna?? :P På eftermiddagen träffade ja fina Hanna, vi hade med oss papper, pennor, saxar, klister, tejp ja allt man kan tänkas behöva när man ska klippa och klistra. Vi slog oss ner på gräset i Museer-parken, va tvungen att fota "väderkvarnen", jag vet inte om detta va det första våningshuset, men visst känns det lite som att det skulle kunna vara det?? hihi. Vi låg, satt, kröp iallafall runt där på gräset, och gjorde två vackra mästerverk, två kollage. Himlans fina! Och jag hade en underbar eftermiddag, solen va skön och det va lagom varmt, om än lite blåsigt. Lagom kul att jaga papper vill ja lova, framförallt när det kommer massa folk som kanske turistade lite i parken, vi va helt klart deras höjdpunkt! Vi funderade på att ta ut en avgift för att de stirrade så på oss. Nästa gång Hanna, då blir det dyrt för dem :)


 I morgon är det ny vecka, Jag har lite saker planerat denna veckan oxå, men med störst bokstäver på schemat står nog just nu LJUSPARTYt som jag ska ha på lördag. Har velat ha ljusparty i flera år, men har inte kommit till skott. Men med lite uppmuntran både från Mia (säljaren!) o lite annat folk så är det nu bestämt. Och till alla gäster; ta med den stora plånboken!! ;)


 Nu ska ja fara vidare, o alldeles snart hoppas ja på en dejt med John Blund. Flr som sagt, i mån ska jag stå i startklossarna redan klockan ÅTTA!


Det är det svåra som gör det mindre enkelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards