Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

17 Juli 2010 - ett ryck, en resa och lite allmän skit

Av Ida - 17 juli 2010 13:34

 Återigen sitter jag här och häckar, men idag har jag inte svurit alls lika mkt som igår, vilket säkert har att göra med att jag inte letat efter någon data ännu ;) Tänkte ta och göra det alldeles strax, men först tänkte ja uppdatera här. Dessutom ringde syster Ellen innan, hon ville ha hjälp att fylla i lite CSN-ansökninar, så hon skulle eventuellt komma förbi en sväng. Jag bad henne ta med sin mini-data, så kan ja se lite hur de ser ut in "real life", kanske blir lite lättare att bestämma sig om man vet lite vad man har och välja på? Vad vet jag?

 Dessutom sa Ellen att hon skulle in på jysk för att kolla gardinstänger och gardiner som tydligen skulle vara billigt där nu. Så trots att ja va seg som en kletig smällt kola ungefär (notera att Ellen va ändå segare än mig, hon hade varit ute i natt, nykter, men inte kommit hem förän 04 ungefär), så bytte jag gardiner i 2 av 3 fönster - sen va de inte kul mer, ja behöver oxå köpa nya gardiner! Men de ja hände upp nu har jag fått av lilla Linda, hon sydde dem till sitt köksfönster men tyckte sen att de inte passade. knasboll, men de är neutrala o fina och passar bra hos mig. Efter att ja bytt gardinerna tog ja ett tag me dammvippan och dammsugaren, så jäkla störigt bara. Härom dagen for ett glas i golvet (dont ask!), men de är lögn i helskotta att få upp allt glas-splitter, har sopat och dammsugat och ändå hittar ja små glasbitar på golvet, men nu är det väl lite bättre iaf. Kanske är det utplanerat av mig (o)medvetet? Jag är ju inte så glad vid att ha folk i min lgh, och med glassplitter på golvet så går man ju verkligen in på egen risk! Moahahaha. Där avslöjade ja allt mig själv. BUSTED!!


 Spelar Kents nya skiva nu som jag fått av braiga kompisen Anders, Kent är bra! Ja, många tycker att det är depp musik, och ja, jag tror ja håller med om det faktiskt, det mesta iaf. Men ändå är det så talande, tycker faktiskt att de är magi i många många av deras texter, den där Jocke Berg är helt okej ;)


 Om exakt 10 dagar åker jag på dagsutflyt till Stora Staden Stockholm. Jag ser verkligen fram emot det, faktiskt. VIsst finns det mkt rädlsla i mig oxå, men jag försöker verkligen tänka att "okej, rädslan finns där, men den får inte ta över. Jag VILL jag KAN jag SKA göra detta, och bryter jag ihop så får ja ta det då. Kan inte gå och oroa mig i veckor innan... En dag i taget, en timme, en minut, en sekund. Och jag är inte där än...." Mamma, Italiano och syster Erika kommer och hämtar mig Tidigt på morgonen, senaste budet va att de skulle komma runt 06.00 För mig är målet med resan att träffa älskade bror Ola, och se hur han och lilla "Lammet" har det. De har bott i Sthlm länge nu, och jag har Aldrig varit och hälsat på. Jag skäms över mig själv, tycker att det är skandal. Saknar bror min så mkt, vi träffas så sällan, och ändå har jag aldrig besökt honom. Men jag hoppas, och jag tror nog, att han ändå förstår. Det har inte varit läge för det tidigare. Nu ska jag åka upp med mamma och co, sen tar jag och syster yster tåget hem på kvällen. Varken hon eller ja kunde stanna över natten som mamma och Ezio ska göra. Jag är jätte glad över att vi kunde lösa det såhär. Jag trycker undan oron och säger till mig själv "Det kommer gå bra!"

 NU ska ja snoka runt lite efter data igen, ska försöka låta bli svordommarna, iaf tills det att jag har sett Ellens data ;) hihi.


Blir det någonsin Min verklighet

kan ensamhet bli tvåsamhet

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards