Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

18 Juli 2010 - en rosa gris i kris?

Av Ida - 18 juli 2010 22:30

 Helt galet! Jag är totalt sysslolös stora delar av dygnets MÅNGA timmar. Ändå är jag en jäkel på att stressa upp mig själv. Helt plötsligt så är det MASSOR att göra! Är det inte det ena så är det de andra. Så många Måsten och Borden och Krav, men kaoset i hjärnan med allt som ska göras alla tankar och känslor som bråkar om platsen där inne, som hela tiden söker efter min fulla uppmärksamhet. Det bara slår ut mig, jag blir helt matt lindrigt sagt. Ingenting blir gjort. Jag påbörjar projekt som inte blir mer än påbörjade, just nu har ja halva golvet fullt av färger i alla dess slag, jag skulle ju måla. Men någonting annat - fråga inte vad - kom i vägen. Sen har det inte blivit mer av det. Ändå rätt spännande hur människan funkar, vad som prioriteras och vad som glöms/läggs åt sidan. Och alla är vi ju olika, det som känns viktigt för mig behöver ju inte betyda ett skvatt för någon annan. Och visst är det väl ändå tur, för tänk om alla människor skulle fokusera på exakt samma saker på exakt samma tider. Hur skulle världen då se ut? MEN, jag måste ändå erkänna, att kaoset som råder där bakom mitt pannben är inte alltid fullt lika spännande.


 NU skriver jag listor, flera stycken på samma gång. Jag förespråkar listor, de är bra till det mesta. Nu är det dock mest inköpslistor i olika affärer och liknande listor som skrivs. Problemet är ju att ja är Bra på att skriva lista, Mindre bra på att väl ha dem med mig till affären sen. Känns så, ja vet inte, ja känner mig så fel bara - inte behöver jag någon lista!! Men nu ska den med i mån, och jag ska handla efter den, och ENDAST det som står på den. Ordning och reda!

    


 Det här måste vara någon form av kris jag hamnat i, igen? Så mkt jag gör, så mkt jag köper, saker jag fastnar för, kläder, ja allt, de är så mkt rosa nu. ROSA?!!? Det är ju en hel evighet sedan jag gick igenom min rosa period, men nu är jag där igen. tio år tillbaka i tiden. Men det måste bero på Nellie, och det faktum att jag faktiskt Förändras, hela tiden. Så kanske är det va färgen handlar om oxå, jag provar mig fram? en tanke. Rosa är somrigt iaf, men jag har inga planer på att inreda i rosa, där går gränsen. tihi.


 I morgon är det ny dag, ny vecka igen, nya utmaningar. Jag har samtal både hos arbetsterapeuten, fast vi sysselsätter oss mest, eller vi pratar samtidigt som vi "jobbar", nu är det tovning med ull som gäller, håller på att göra mig ett par "tossor" som ska hålla mina fötter varma framåt hösten. De kan bli jätte bra!! Spännande!! Och då ett samtal med ssk, det kommer nig att bli ett bra samtal!


Nu blir det dusch, och därmed basta (inte bastu, varmt är det ändåååå!!)


Adjöken från fröken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards