Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

21 Juli 2010 - något borde ja väl ha lärt mig, eller?

Av Ida - 21 juli 2010 17:17

   Jag sitter och letar efter bilder på fjärilar, lite inspiration till ett litet projekt som jag grunnat länge på nu, men som faktiskt måste bli klart nu snart. Faschineras (hur kunde ja få VG i svenska?) utav dem, fjärilarna! Av färgerna och hur de rör sig, hur de inte rör sig, hur de flyger och hur de påminner mig om älvor på något vis. Jag tror att fjärilar betyder lycka på något vis, för mig känns de som lycka. Sänder en fjäril till alla jag bryr mig om - låter den vaka över er, sprider värme åt er.


 Kan väl fortsätta lite på ett liknande spår då, eller ja.. ngt. Hur som, sitter och lyssnar på The Ark, väcker gamla känslor till liv. Både positiva och negativa. Men jag älskar dem, de är Personligheter och inte bara Röster. Ola Salo är en människa som jag ser upp till - som vågar vara sig själv. I alla fall så är väl Olas ängla-vingar oxå lite av magi? Så löjligt fjantig jag blir när jag tänker på det. Kanske är det vingarna jag faschineras så utav? Jag vet inte, men jag ifrågasätter mig hur många ggr jag lyssnat på de här låtarena genom åren, "i wish that someones gonna call and tell me this night is over....."


 Och till gårdagens steg mot framtiden, jag beställde läraoboken till Psykologin jag ska läsa till hösten! Tiden går, snart är det augusti! Snart ska jag börja "skolan" igen, Linda skrev igår att jag kanske blir en riktig plugghäst! haha, nog för att jag förändrats en del de senaste åren, men så helt omvänd är jag väl inte nu? Har då aldrig varit en pluggis, men om ja börjar använda mina glasögon på heltid så är jag ju en bit på väg (ett tecken på mina förutfattade meningar som jag vet, egentligen inte har mkt grund!!). Biologin oroar mig dock, har inte träffat den läraren ännu, har inte kunnat lägga upp en personlig plan med henne, det oroar mig. Psykologin har jag en hel del kunskaper om sen tidigare, biologin minns ja inte mkt alls av. Men, det gäller att ha diciplin! You go for it bitch!!! Oh yes!!


 Åh, jag vill klippa mig, Nu nu NUUUU!! Men jag vet ju inte hur?! Jag har ingen som helst tanke, föreslog att enklast vore att raka av allt hår, men NEJ, det va visst inte tillåtet från någons håll! Nähä, okej. WHAT TO DO? Mitt hår är slitet, platt, trött och livlöst, de bara hänger där och inväntar nästa omgång jag går igenom det med borsten, då ger några av hårstråna upp och helt plötsligt har jag en hårboll i borsten! Så, nu måste något göras. Tips mottages gärna? Även bidrag till frisör :P hehe.


 Har förövrigt plockat fram mina icke existerande kunskaper i muffinsbakning! 3 plåtar som blev HELT misslyckade. eller ja, de gick väl att äta, men de va ju inte någon vacker syn för ögat precis. Dessutom är det endast jag som vet vad som finns i dem, det blev lite mer än grundreceptet, blev lite av "man tager vad man haver", kan ju va därför de inte gick så jätte bra? Är det någon som skulle tro mig om jag sa att till och från under ca 2 års tid stod jag för största delen av baket på ett cafe? Helt seriöst, jag har själv svårt att tro på det. Men jag har det faktiskt på papper, det är inget jag har drömt. Men jag kan lova att det är INGA kunskaper som satt sig speciellt väl heller :P


 Nu har jag sagt upp mitt internet, så om tre månader slockar det. Men tills dess bör ja väl hittat något nytt erbjudande? För övrigt va hon i Tele2s kundsevice väldigt "snorklig", ja, det är nog det enda ord ja kan komma på som passar bra. Jag HATAR att ringa, allt borde gå att sköta över nätet och via mail tycker jag!

Därmed basta!!


Det är lite skrämmande

det är lite spännande

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards