Direktlänk till inlägg 16 november 2010

16 November 2010 - kattspratt

Av Ida - 16 november 2010 17:21

 Egentligen skulle jag vilja bli arg på katten när hon kissar på golvet, MEN, denna gången kunde ja inte bli det. Hon gjorde så gott hon kunde. Jag höll på att byta sand i kattlådan, hade tagit av kanten på den och höll på att skura ur själva lådan, stackars katten kunde väl inte hålla sig och satte sig inom kanten som låg på golvet och kissade, lilla söta söra kissen, hon gjorde ju så gott hon kunde. Nu ska de bara lära sig att bajsning sker oxå i lådan. Det verkar lite svårare att få in, men jag ska köpa massa nya kattgrejer, bland annat en större låda, nu när pengarna kommer. Kanske kan det va problemet? Värt att testa! Mina små sötnosar! Fast jag tyckte inte att de va så söta i går morse när jag vaknar av att blomman i sovrumsfönstret flög i golvet och krukan krossades. Då drog jag den ena ramsan värre än den andra. Så, när pengarna landar på mitt konto ska även plåt krukor inhandlas, har även tänkt tanken att fästa krukorna på fönsterbrädan med typ häftmassa! Katterna tror ibland att de är lite smidigare än va de faktiskt är! Och de växer och växer. Och äter och äter. Och skiter och skiter. Det är som det ska va med andra ord.


 Nu är vi i mitten av November, om två veckor ska det adventpyntas och ha sig, är det bara jag som tycker att NEJ!! INTE ÄNNU!!!? Jag funderade på att g i ide ett par månader, hade passat mig utmärkt. Har ju dock lite kvar i skolan som måste fixas innan terminen är slut, så ide blir svårt, såvida ingen erbjuder sig att göra mina uppgifter? Någon?


 Nästa vecka är tanken att jag ska åka till Kalmar, och älskade syster har lovat mig att låna hennes bil. Jag älskar att köra bil, det är en sån frihet och det kräver all fokus man har, går inte att sitta och tänka på annat. Bilkörning är terapi! Hoppas vi får ihop det så tiderna passar nu, för jag ser verkligen fram emot det.


På tal om syster, hennes röst, hennes talang, hon får mig att rysa *stolt*


http://www.youtube.com/user/ellenkarlman#p/u/6/R-LKoJok1Zg


(ja, jag misslyckades med att lägga upp det direkt, så länkar bara :P)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards