Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

29 Mars 2011 - tid

Av Ida - 29 mars 2011 11:10

 Konstigt; Här och Nu går tiden så otroligt sakta, men när man ser tillbaka - till och med bara en vecka eller så - tycks tiden ha gått i turbo-fart. Nog är det konstigt ändå? Ibland kan jag tycka att det är så svårt att få tiden att gå; vad ska jag bara göra? Men ändå hinner jag alltid med att vara stessad över allt jag INTE hinner att göra!!! Ett av universums, kanske livets?, alla underligheter som jag aldrig kommer att förstå? Well well, så kan det vara.


 Förövrigt har jag varit i skolan idag, mitt i allt kemi/fysik prat om molekyler, spänningar, fan och hans moster, fick vi ett papper med lite frågor man skulle svara på, svaren gav antingen plus eller minus ett visst antal år, och när man svarat på alla frågor skulle man då få fram ungefär hur gammal man kommer att bli. Kan glädja (eller bedröva:P) er med att jag ska bli hela 80 år gammal. Då har jag MÅNGA år kvar på mig att uppleva och förverkliga livet. Och helt plötsligt behöver ja inte känna stress över att inte hinna med, jag har ju för fasen över femtio år på mig !! Och jag tänker bli en krutkärring och Hanna och jag ska göra ett eget "pensionärsjävlar" när vi uppnått den åldern! Så nu vet ni vad ni har att vänta! Haha!!


 Har följt en tjej via hennes blogg en väldigt lång tid nu, häromdagen fick jag beskedet om att hon inte orkat mer, hon hade tagit sitt liv. Och hur mycket man än försöker att trycka det ifrån sig, så är det omöjligt att inte beröras. Det är så hemskt, så tragiskt, så fel. 19 år och ser detta som enda utvägen. Hon va lika gammal när hon valde samma väg, så på ett sätt kan jag säga att jag förstår vad alla nära och anhöriga känner. Samtidigt så är man aldrig helt förstående när man inte är med, varit där. Alla situarioner och relationer är olika, man kan inte dra alla över en kam. Utan att gå in mycket mer på detta vill jag iaf sända varma tankar till de som nu lämnats kvar i fruktansvärd sorg och smärta. Vill oxå sända en tanke till andra sidan, Ni Fattas Oss!

 

  Jag är oerhört tacksam över mina nära och kära. Min familj och mina vänner. De som finns där i alla väder. Och jag älskar mer än ord kan förklara! Det finns så många underbara människor i världen, och jag har haft turen att träffa de allra bästa! Som KENT sjunger "Vad vore jag, utan era andetag..?"


 
 
Marie

Marie

2 april 2011 23:24

Och Du betyder så oerhört mycket för mig! Är så glad att jag får ha dig i mitt lilla universum :)
Härligt att du blir över 80!! Ska försöka satsa på det jag med, så kan vi ha rullator-race runt Växjö-sjön ;)
Hemskt att höra om tjejen vars blogg du följt... Man får hoppas alla hamnar på en vacker plats efter döden...
Tuuusen kramar till dig, finaste.
Hoppas du haft en fin dag med familjen!

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

Ida

3 april 2011 15:16

Klart du får bli över 80!! Dessutom är du ju ett helt år yngre än mig (eller iaf nästan:P) så du måste ju bli liute ääääldre. hihi! Rullstols race runt sjön låter ju kanon! Pimpade och trimmade rullstolar, men om si så där 60 år kanske det är svävande tefat eller något som gäller?? :) Actiin ska det bli iaf:P

KRAMAR

 
Marie

Marie

5 april 2011 13:23

Hihi, svävande tefat hade varit något!! :D
Ser redan fram emot ålderdomen ;)
Tack tack för fina kommentaren, roligt att du tyckte om Ark-korten :)
Man blir så kritisk mot sig själv när man föreställer sig hur man vill ha bilden i huvudet och sedan blir det inte alls lika bra i verkligheten... Men några bra blev det.
Och många mindre bra... :P
Snödroppsfotot är däremot taget med min systemare, så det gillar jag bättre :)
TAIF vann, så än lever hoppet - men imorgon gäller det att de vinner på hemmaplan också.
Alltid lika nervigt.
Kanske kan vi ses på lördag? Vi får höras :)
Miljoner kramar och tonvis med kärlek!
Du är bäst!!

http://paintedbynumbers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards