Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Ida - 22 januari 2010 15:53

 Det var visst ett par dagar sendan jag skrev här nu, men jag har väl inte haft ngt vettigt att skriva helt enkelt! :P Har inte mkt vettigt att skriva idag heller, men tänkte sätta några kråkfötter här iaf! :D


 idag fryser jag, inifrån fryser jag och jag saknar ett badkar!!! Men jag fick en super mysig filt av kompis Marie igår som jag ska krypa upp med sen!! Just nu håller jag på att (tro det eller ej!!) färga håret!!! Har inte orkat bry mig på evigheter, och gör väl inte det nu heller egentligen, men så va jag och skulle kolla glasögon bågar i veckan, och alla bågar jag testade som det va lite färg i fick mig att känna mig väldigt grå och tråkig! eftersom att det är EVIGHETER sen jag färgade håret senast så har jag mer eller mindre fått tilbaka min naturligt tråkiga råttfärg, blä! Och nästa helg är det barndop och tänkte att ska ja väl göra ngt så kan jag ju göra det nu så jag är lite fin då iaf. Eftersom att ja inte hittar några kläder att ha på mig så kanske ja kan få glänsa lite i håret iaf :) Har dock gett mig in på att färga håret i tre olika färger, och eftersom att jag gör det själv och är ganska amatör på det så sker det i tre omgångar, och håret måste torka mellan varje så förmodliugen kommer jag inte hinna med mer än en max två färger ikväll. Så får ta det andra imån! Men det blir nog bra, kanske. Och blir det inte det så får jag väl färga hela håret svart :P Eller raka av mig det, vad är det värsta som kan hända liksom?! Jag är inte den som är den liksom :)


  

 Igår träffade jag som sagt min vän Marie, det va trevligt. Eftersom att ja är så kass på att få ihop det med att umgås med mina vänner så har det hunnit vara både jul och Maries 25 års dag sedan vi sågs sist. Så vi började dejten med paketöppning! Hela Maries mammas bil va full av paket, papper och grejer. Men trevligt va det. Tack Marie för de fina julklapparna!! Sedan halkade vi in på någon ny thai-restaurang och käkade lite lunch innan vi gav oss ut i shuppingträsket (oxå kallat storgatan!), det va folk precis överallt tycker jag. Och trött som jag va så såg ja inte längre än näsan räcker, fick veta idag att folk sett mig på stan, men jag såg då ingen mer än Marie. hihi. tur jag såg henne iaf!

Det va en trevlig eftermiddag hur som helst!


 Idag har jag varit på "lapp och laga". Men jag lappar och lagar inte speciellt mkt, sitter mest med mitt sticke. Det är lite som en syunta! tycker det är väldigt trevligt, det va Anna, Monica, Mia och jag. Skratt och prat och Anna och jag ska försöka komma igång med lite gemenesam träning. När vi fixat träningskort och så. Allt tar sin tid, men jag behöver verkligen komma igång med ngt! och det är illa kvickt! Slår man upp soffpotatis i ett lexikon är där garanterat en bild på mig! Helt galet! Skärpning Ida, skärpning!


 Om någon timme kommer eventuellt Lena och hunden Nelson hit, trevligt. Det är länge sedan jag träffade Nelson nu. Flera månader. Saknar promenaderna med honom ju, men det är bara för mig att face it! Jag har inte varit i form för det. Men saker och ting förändras ju! :D


 Nähä, nu är det dags att gå och skölja ur färg nummer ett ur håret! Det ska bli spännande det här!! Ikväll blir det Lets dance och rocka loss med Gudrun Shyman! Heja Gudrun :P

Ovido - Quiz & Flashcards