Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

8 Augusti 2009

Av Ida - 8 augusti 2009 20:28

 Oj oj oj, det är allt jag har att säga om gårdagen, eller nej, jag har mkt mer att säga. Och lite av det kommer jag dela av mig med här!

 Klädslen blev inte alls som jag hade tänkt mig, kändes inte bra alls. Så slutade med att ja fick på mig någon ljusröd långärmad, svarta leggings o en vit tunika över det. Det fick duga helt enkelt. Lite efter 19.00 mötte ja upp syster Ellen och hennes kompis Emelie nere på stan. De hade öl i väskorna som skulle drickas upp innan vi kunde göra ngt annat. Ja dricker inte öl för de är tametusan inte ens lite gott, men ja va sällskap (ett jävligt bra sådant oxå;) ). Vi satt nere vid sjön och Ellen lyckades med bedriften att tappa ner ölen i vattnet, varpå hon hävde sig ut över bryggkanten - säkert en meter ner till vattnet - skriker något i stil med "håll fast mig, ja måste ha ölen!". Ja lägger mig över hennes ben så hon inte välter över medan ja skrattar åt henne, Emelie och ja va övertygade om att ölen va öppnad och insåg därför inte riktigt meningen med att plocka upp den, men ungen fick upp ölen och det visade sig att den inte va öppen. Kamerorna användes relativt flitigt denna kvällen, men just detta - kanske kvällens höjdpunkt - förevigades inte på bild! Attans! :)

 Vi tågade sedan upp till "sports", Ellen bjöd på barcardi breezzer, melon förståss, och vi blev erbjudna att slå oss ner i ett "grabbgäng" på 4 st. De va allt lite glada i hågen redan innan vi kom in, men ja antar att de va som män är mest; pratiga, snuskiga och stundtals väldigt självgoda? Men, kaxig har ja inget problem att vara när jag vill så ja va rätt bitsk jag oxå. Ja knäckde dem nog lite när ja gissade deras ålder till runt 40, de var tydligen inte mer än 35. Men det va visst en väldigt känslig punkt. De bjöd iaf på drinkar o hjälpte oss att förgylla kvällen lite. Det blev ett abrupt slut o helt plötsligt skulle vi gå därifrån - vilket nog va tur det. Ingen av oss behövde ha mer alkohol i kroppen då, vi va klara med den biten. Resten av kvällen spenderade vi spatserandes fram och tillbaka i staden, största delen på stationen i väntan på systers buss hem. Det blev lite arga grymtningar från hennes sida åt både det ena och det andra hållet. Men det värsta va nog att inte bussen kunde köra hem henne till hennes säng direkt, utan att hon skulle bli tvungen att vänta i över en timme. Men det gick bra, Emelie mötte upp sin bror och kusin tror jag det va, Ellen kom hem helskinnad och fick sova i sin goa säng och jag fick skjuts hem av N på boendet, snacka om att va snäll. Erbjuda sig att komma ner till stan och hämta mig 20 över 12 en fredagsnatt, när det faktiskt egentligen inte är något han MÅSTE göra. Men jag tycker om N, och jag är tacksam för att han kom. Hade inte orkat att varken gå runt på stan mer eller gå hem i natten, verkade gå väldigt dåligt med kvälls/natt bussar hem till mig. Illa illa! MINUS till länstrafken! På det hela taget va kvällen ändå helt okej, med många goda skratt och väldigt härligt sällskap :D


 Så vaknar tankarna till liv, den där viljan som oxå är den där rädslan. Att kanske någon dag träffa någon, kanske någon dag få vara det där lilla extra i någons vardag. Men jag liksom snubblar på tankarna. För jag kan inte någonstans i min verklighet, min vardag, se hur det skulle kunna hända. Jag är inte den personen man inleder ett förhållande med. Jag är en jäkel på att visa upp en bild av att vara den självsäkra tjejen som jag tror att folk vill se. Men är jätte rädd för att släppa någon nära, endast snabba beröringar och väldigt lite visad hud. Vem vill/kan/skulle orka leva med mig och mina "hemligheter"?


 Iaf, två bilder från kvällen. Första på mig och syster när vi möttes upp. Andra lite senare inne på "Sports". Undrar varför vartända människa vi möter tror att det är jag som är lillasystern? ;) Ja får köpa styltor! =)

By the way; Försvaret för hur ja ser ut på det andra fotot va att ja hade nog inte alla hästar hemma just då ;)

 
 
Ellen

Ellen

9 augusti 2009 18:05

Jag älskar dig och tack för att du var med!
Kunde inte ha varit med någon bättre.
Du gjorde min kväll helt underbar, trots att jag själv inte lyckades hänga med hela vägen :P

http://ellenkarlman.blogg.se

 
Ingen bild

Anders

11 augusti 2009 16:21

Jaha och när får jag vara med och festa då? :p

 
Emelie

Emelie

17 september 2009 13:25

Ja, det var en riktigt rolig kväll och jag hoppas och önskar att vi kommer att få till en minst lika rolig kväll snart igen! Det är alltid lika roligt och trevligt när du följer med ut, du förgyller ju dagen! : ) Kram

http://Zyprex.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards