Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

24 Januari 2010 - svammel och sidospår

Av Ida - 24 januari 2010 10:33

 Sitter och lyssnar på The Ark, första skivan är fasen skitbra! Måste nog säga att jag tycker det är det bästa av deras album, eller? Mjo, jag tror nog jag tycker det. Ialla fall är det kanon bra! Thats it! Jag minns fortfarande deras gratiskonsert på stortorget i början av Mars för typ 10000 år sedan. Då någon (kanske jag? förmodligen jag!) kom på den brillianta idén att "yey, vi ställer oss LÄNGST FRAM, så att Ida får upplopp för sin panikångest och blir sönderträngd mot kravallstängseln (låter coolt att kalla det för kravallstängsel:P)". Inte den smartaste idén den dagen, men jag fick iaf se förbandet innan jag blev tvungen att lyftas över stängslet av en vakt och med hjälp av mina vänner för att sedan bäras in backstage utav en ambulanskille (han måste varit extremt stark, en hyperventilerande Ida i full mundering och med en nästintill fullproppad ryggsäck är ingen lätt match!). Fick hjälp med att lugna ner mig och blev lagd på en typ bår eller ngt. Jag hörde all musik inifrån, såg bandets ombyten backstage (yey!) och fick Ola Salos autograf! Dessutom satt det en kvinna och försökte tina upp mina isbitar till fötter under hela konserten, de va säkert 20 MINUSgrader ute, och trots 2 bar strumpor och kängor va mina fötter helt nerkylda. Måste erkänna att jag hade inte ett skit att klaga på, egentligen, de va mkt trevliga och hjälpsamma mot mig. MEN, detta är den enda (tror jag?) "riktiga" konserten ja varit på i hela mitt liv, och, Jag missade showen!! Lite bittert. Men va fasen, jag fick ju se alla grabbsen i kallingar, det va ganska häftigt just då iaf. Hehe, har kanske mognat lite sen dess och uppskattar andra saker i livet än snabba scenklädersbyten av kändisar? Ja, nu hittade jag visst ett sido spår, men med The Arks musik i högtalarna kan jag inte låta bli att sväva bort och minnas. hihi.


 På tal om ingenting så blev håret färgat häromdagen, men jag har inte lagt i några slingor ännu, har lagt den typ röd-brunda grunden, tanken va att jag skulle lägga i ljusa slingor oxå, men jag vet inte. Ska jag eller inte? Vet ej om jag trivs med mörkt hår eller om jag hellre vill ha lite ljusare. Dagens I-lands problem, men ändå! Mja, jag får fundera på det ett par dagar, så får vi se. Kanske bleker ner hela håret lite ist. Men jag kan lova er, att någon kritvit blondin kommer jag inte att bli. Been there, done that. Blondin är Inte min grej.


 Känner mig, ehm, produktiv (?) idag, vill göra ngt. Vill fixa och dona och pyssla. Men jag vet inte med vad. Jag vill göra i ordning på min balkong. Jag har en ganska stor balkong och har tänkt att ha det som ett "vår-projekt" att göra i ordning den. Ska köpa någon typ av matta, ska sandpappra och lacka om mina möbler, ska köpa en liten hylla och sortera upp det som för tillfället endast ligger på golvet där ute, hade tänkt köpa mig någon form av trälåda och ha ett litet land där ute att plantera lite i, kanske tomat plantor, eller några potatisar. Fundera på någon form av gardiner (balkongen är inglasad) och där ska finnas växter och ljus. Som ett litet extra rum. Jag har så mkt ideér, men mycket kostar pengar och än så länge är det lite kallt att vara där ute och fixa för mkt. Har ialla fall en början, fick ett jätte fint hjärta med plats för ljus i att hänga upp därute utav Marie i julklapp! Loverly! Kommer passa perfekt!!

 Så på den biten kan jag inte vara så produktiv idag. Få ta ut fantasin i köket, ska laga mat med Mia och Lena sen, mjölkstuvade makaroner och köttbullar. Krävs inte mkt fantasi för det, men mitt jobb blir att stuva makaronerna. Och ja måste säga, det är ja jäkligt bra på!! hihi. Nej då, men vi ska nog kunna äta dem idag oxå.


 Finns många funderingar om framtiden som snurrar i mitt huvud. Det är svårt när det är som ett trassel, som om man trasslat ihop flera garn nystan och ju mer man söker efter en ende att börja reda i det med så hittar man bara mer och mer knutar. Mja, det är rörigt det där. Men, behöver jag verkligen fundera så mkt på det? Framtiden kommer ju ändå, eller hur? Det är väl det enda som jag kan vara någorlunda säker på?!


 Suger nog lite i godis-tamen idag, inte bra! Jag som skulle dra ner på sötsakerna. Men hur många gånger säger jag inte det? Och vi ser ju hur det har gått hittills!! :) Får satsa på att komma igång med träning ist kanske, tror ja längtar tills det blir tid för det! Beatch 2010 here I come! haha, eller inte....


 Nog svamlat idag, tipsar om The Arks första album och kastar mig sedan vidare i söndagens extremt späckade schema! Take care!

 
 
Iskra

Iskra

24 januari 2010 11:16

Jag håller absolut med om att deras första var, och är, den bästa. Men åh, vad dom är bra... Har sett dom live en gång, på Malmöfestivalen.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

24 januari 2010 12:26

Wuhu den gången kommer jag med ihåg The Ark på stortorget, det var grejer det!, oj vad alla stod och frös..tog lååång tid innan fötterna fick tillbaka sin normala färg och känsel.. men uj var du så långt fram det missade jag eller var vi för små för att känna varandra då för 1000år sen kanske? =) Så dåligt minne man (läs jag) har ibland.. Hoppas allt är bra, ska inte kräva att vi ska ses igen snart, men det hade varit skoj! =) kramen kramen!

 
Ingen bild

Stina

25 januari 2010 08:24

Let your body decide;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards