Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Ida - 18 oktober 2009 12:01

 Hela förmkddagen har gått, har inte ftt mkt vettigt gjort, mer än att renbädda sängen. MEN, det är inte dåligt det vill jag lova, med bolltäcke och allt. Det är ett litet pyssel att få ihop det så det ligger rätt i påslakanet! Och jag kommer vara stolt över att jag gjort det ikväll när det är dags för sömn igen. För det finns inte mkt som slår att krypa ner i en renbäddad säng!! Den numera traditionella havregrynsfrukosten är intagen och Jag halvglodde lite på nyhetsmorgon tidigare, Som av en slump hamnade jag mitt i en diskussion om hurvida det är rätt att placera självdestruktiva tjejer tillsammans med brottslingar på olika rättpsyks avdelningar runt om i landet. Det skulle tas upp på Kalla Fakta ikväll också, så kl 19.20 är det TV4 som gäller för min del.


 Det slog mig i morse när jag låg och skruvade på mig i sängen att det är tametusan knappt mer än 2 månader kvar till jul. TVÅ MÅNADER!! USCH! jag som bara avskyr julen, hur fasen ska man ta sig igenom den detta året? Och allt som MÅSTE göras, fixas och fejas!? Nej, julen harja ingen som helst förståelse för. Låsa dörren och vägra öppna den på 2 veckor där runt jul och nyår känns ganska lockande. Och bojkotta all jävla äcklig julmat, bara äta lasagne, pasta, ris, och massa annat som INTE är ett dugg julmatigt. DOCK, Mormors godisar vill ja ha, det är de godaste man kan stoppa i munnen, tro mig. Och det är tametusan helt omöjligt för mig att lyckas med att koka dem. har försökt tre jular i rad nu, och visst blir det någon slags godis, men alla gånger har det blivit olika konsistens på dem, och aldrig blir det mormors godis. Ska se om jag kan beställa en omgpng av henne i år igen!

 Julklappar är överskattat dessutom, hysteriskt och helt jäkla meningslöst. Snacka om äckta omtanke, man köper massa saker till varandra en dag om året, inte för att man vill, utan för att man SKA! Äsch, what ever.

I min almernacka ska julhelvetet strykas...


 Ursäkta språket i detta inlägg, julen gör mig visst aningens uppretad?!

Dags att sluta nu, ska pallra mig bortåt vägen.

Ha en fin dag!


_______

16.33


 Jag har fastnat vid datan igen. har faktiskt suttit här i evigheter nu. Vart tog livet vägen liksom, sitta här hela daganrna, inte alls spännande. Nej då, har inte suttit här hela dagen, varit iväg en bra stund faktiskt. men ändå,


 Känner mig så tom på ord, vill skriva så mkt, för det är så mkt som snurrar inuti mig. Men jag vet inte vad jag ska ska skriva, och jag vet inte varför jag ska skriva det, och framför allt inte här. Den lilla skaran som läser här vet för mkt om mig för att ta det jag skriver med en nypa salt, och skulle någon annan trilla in här och råka läsa en rad så skulle de inte förstå ett smack. Lite meningslöst helt enkelt.


 De talar om kärlek ibland, människorna runtomkring mig. Och jag undrar så om det verkligen finns, om jag verkligen vet vad det är. Jag trodde mig älska en gång, men va det verkligen kärlek, eller bara ett skrik efter bekräftelse? Jag vet inte vad det va. Kan inte beskriva de två åren tillsammans med honom på ett enkelt sätt, för de va inte enkla. Inte på något plan. En balansgång mellan känslor, tankar, viljor och tvång? FÖrutsättningarna och vardagen runtomkring va väl inte de bästa, och mina beteenden va redan invanda när vi träffades. Usch, de snurrar i mitt huvud, hur kom jag in på detta? Tragiska människa! Lyft på ditt feta arsle och ta dig ut i höstsolen ist!

Yes I will!!


course times goes bye...

Ovido - Quiz & Flashcards