Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Ida - 19 oktober 2009 20:42

 Så kära vänner, idag har jag inte mycket att skriva om. Eller jo, måste rapportera att jag otroligt nog, efter att inte ha vågat mig till tandläkaren på snart sex år, endast hade ett hål! Ett enda hål, och inte någon tandsten o inga tandfickor eller va de nu hette. Mycket ointressant information ja vet, men ack så viktig för mig :)


 MEN, idag tänker jag slå ett extra slag för min älskade bror och hans enorma engagemang på sin post som ordförande i UMR - Ungdom Mot Rasism. Valet till nya riksdagen närmar sig med stormsteg och SD får allt mer plats i media och i samtal i vardagen, det oroar mig - och säkert många andra - att det så tydligt pekar på att de efter nästa val kommer få plats i riksdagen. Jag är verkligen inte ett dugg insatt i politik, tyvärr får jag väl säga, då det handlar om det land vi alla lever i. Det land som vi och våra barn och barnbarn senare ska leva i. Där även jag bär ett ansvar för hur och vilka som ska komma till makten och "leda" oss. MEN, min bror - Ola - är mer engagerad än någon annan jag någonsin träffat. Han är otroligt insatt och han kämpar verkligen för den lilla människans värde. Han är en underbar människa och trots att hans relativt unga ålder (22 år) så är han en av mina största idoler och starkaste förebild. Så, ta några minuter och följ hans kamp, va med och fajtas för att inte SD ska få någon makt. Ola Karlman - Ordförande UMR

Tack för idag, och tack för er tid.

Ovido - Quiz & Flashcards