Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Ida - 31 oktober 2009 11:17

 Tänk va tiden går, i morgon är det redan November, jag hänger inte riktigt med. Men idag skiner solen och det är kallt, en riktigt höst dag och jag ska strax ge mig ut på en lång promenad, ska bara få på mig lite kläder. Kan va lite kallt att gå i pjamasen, men vad vet jag? Det funkar säkert?!:P 


 Idag är det Halloween, visst betyder det att det är allahelgona-dagen oxå? Sitter och funderar starkt på att gå förbi på min brors grav. Tänker att det är onödigt att sätta blommor där, de fryser ju direkt, men jag vet vart man kan köpa små fina stenhjärtan. Kanske blir det ett sådant? Kanske blir det bara ett besök, det känns så konstigt att lämna saker där. För det är ju inte där han finns, inte för mig. För mig finns han inom mig, Hela tiden. En gravsten är ganska skönt att det finns ändå, det blir liksom ett konkret ställe att gå till, men ändå, det är inom mig jag bär honom med mig. Dag som natt, dygnet runt. Min älskade bror.


 Jag behöver få inspiration till julklappar, jag tycker så illa om julen, och jag hatar alla de där "utfyllnadspaketen" som blir, saker man köper för att man MÅSTE. Ska det vara någon present så ska det vara ngt personligt. Så vill jag att det ska vara, men jag vet ju, jag blir likadan. När tiden börjar dra ihop sig och jag inte har några julklappar, då blir ja likadan. Köper något opersonligt bara för att. Jag blir så trött på mig själv. Därför söker jag inspiration på riktigt nu. För att köpa/göra något personligt, något till var och en. Jag funderar mkt på det. Och hoppas att det inte slutar med de där treåkiga utfyllninadspaketen i slutänden.


 Jag vill ha Melissa Horns nya skiva. Hon är underbar!! Idag blir det Melissa och Sherley Clamp som spelar i min MP3 på promenaden. I like. Så, dags att få på mig lite kläder. Idag ska kylan få bita mig ordentligt i kinderna, ah - det är höst!!!

Ovido - Quiz & Flashcards