Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Ida - 14 februari 2010 14:42

Vaknade helt urlakad i morse, helt slut. Det va en lång natt. Jag har kollat en del på OS fastän jag knappt själv är medveten om det, jag tog mig en liten promenad vid 23- tiden, sen somnade ja runt halv 2. Nätterna är allt bra konstiga, Eller jaha, det kanske är ja som är konstig? :P J avem vet, lite av varje kanske?? ;) Hockeydamerna vann ju iaf med 3-0, yey, nu är vi igång!!!


  

Nu har jag ialla fall fått klart mitt senaste lilla projekt hos arbetsterapeuten, en fårfäll!! Woho. Vill lova att det tagit tid, började för flera månader sedan. Men nu är den klar. Och egentligen är den ju tänkt till lilla Nellie, så att hon ska kunna ligga på golvet - mjukt och lurvigt - men nu har hon ju börjat rulla (wiieee) så det blir väl svårt att få henne att ligga still. men jag tänker iaf ge det till Linda. Sen får hon använda det till Nellie, i den mån det går. Jag gav Linda lite hintar om att jag gjort ngt som Nellie kunde ligga på, men sa oxå att det kanske va lite litet nu. Fick svaret av Linda att då får de va till nästa? Hmm, är det en till planerad mån tro? Späääännande!! Jag har döpt den till Ullrik, eftersom att han är Rik på Ull, svårare än så är det liksom inte, man ska inte göra det för invecklat! ;) Bara tokigt!!

(By the way, pläden som ligger under fick jag av favorit Marie i julklapp och den passar perfekt i min soffa - love it!!!)


 Jag hade tänkt att ha en hel dag i pjamas med en bok eller framför en film, men jag har fasen varit igång hela dagen. Speedad som en påverkad iller eller ngt. Helt galet. Jag började rensa i "pysselgarderoben" och fastnade i bland alla mina garner, så dagens konstaterande är; Ida får inte köpa mer garner förän hon använt upp åtmindtronde alla de restgarner hon har!! Så kanske blir det till att sticka sockar ett tag? Fast ja är lite less på stickningen för tillfället och håller dessutom på med ett par torgvantar. Hualigen. Många bollar i luften!! ;) Har städat upp lite på balkongen och tovat lite oxå. Hade nu tänkt ta en jätte lång promenad, men orken börjar verkligen sina... Fast ja behöver lite luft, och eftersom att bubblorna i min sodasteamer tagit slut, IGEN!! Så får ja väl gå bort till Hemköp iaf och köpa mig lite mineralvatten!!


 Sen ska ja försöka varva ner, jag har en lång vecka framför mig, med möten som kan bli ganska tuffa. Kan behöva all energi jag kan få!! :)


Och tack för alla fina kommentarer om min väggtext, börjar vänja mig vid den nu, först störde den mig mest, tyckte liksom att den rörde till på ngt sätt. Men nu är den lite mer välkommen!! :)


Ovido - Quiz & Flashcards