Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Ida - 25 februari 2010 15:57

 Gårdagen spenderades i Kalmar, och det blev verkligen en heldag! Jag tog tåget från Växjö vid 09.46 och va tillbaka i Växjö igen 22.14 Då hade dessutom bussarna hit slutat gå (blev inte förvånad, sista bussen på helgen när folk faktiskt kanske är ute och behöver ta sig hem på nätterna, går ju 21.40, inte ens ngn nattbuss finns det. så att det inte gick någon buss när jag äntligen landade i Växjö igen förvånade mig inte det minsta), men jag tog en annan buss så fick åka en liten bit iaf, sen blev det till att spatsera. Mörkrädd, kall (kjol är inte att rekomendera om man ska ut och gå!), mp3n i öronen och en jäkla fart på benen tog jag mig i alla fall hem. Trött som en jag vet inte vad, men det va helt klart värt det. Dagen va mkt mysig! Linda, Nellie och jag. Pyssel, gos, mys, god mat, fika, ahlgrensbilar med choklad (faktiskt goda!), prat och skratt gjorde att tiden bara rann iväg. Att Linda fick besök av en kille som skulle fixa deras stopp i avloppet va väl lite synd, men det gick fint. Nellie sov en stund och jag pysslade vidare, när Nellie vaknade och va ledsen gick vi runt lite i huset, men hon fortsatte att vara ledsen till Linda kom och gav henne det jag inte kunde ge henne - mat! Jag bytte blöjor och pysslade och busade med Nellie så mycket jag kunde. Och längtan efter att själv en dag bli mamma bara växer och växer.


 Vaknade dock innan 6 i morse, då va ja lagom pigg vill jag lova, men så slog det mig att jag faktiskt kunde ta täcket med mig och lägga mig framför tvn, det va ju hockey. Matchen va spännande men Sverige förlorade och är därmed inte med och slåss om någon medalj, tråkigt tycker jag. Efter hockeyn somnade ja så fint igen och vaknade av ett sms 40 minuter innan jag skulle va på psyk. Det gick segt, men nog va ja tvungen att ta mig upp alltid!

 Efter psyj har tiden spenderats i soffan, denna kolosala trötthet är helt sanslös! Kan jag skylla det på åldern? Brukar ju skylla det mesta på det så, det får väl gå denna gången oxå. :)


 Imån ska jag till optikern och få veta dommen, hur mkt sämre min syn har blivit. Måste verkligen skärpa mig med att använda glasögonen. Annars är ja blind innan jag fyller 30. Skärpning Ida!


 Idag är det exakt en månad till älskade bror min fyller år, och jag har verkligen vänt ut och in på mig själv för att komma på vad jag ska ge honom,vill ge något speciellt för honom, inhet "vanligt skräp", men fantasin är verkligen helt död. Vad ger man en bror som fyller 23? Svårt! I April sen fyller mor min 50 år, ännu ett bekymmer. Har total fantasitorka. galet men santl well welll, tiden går och jag får väl komma på något, Det ordnar sig säkert.


 Skjuter på träningen lite till, barn har ju sportlov denna veckan, då borde ja väl oxå få ha det?? ;) eller? Dessutom lä de kryllla av folk i simhallen, ficar inte dessa människo stormar. Vilka dåliga bortförklaringar, men de är de jag har på lager nu. Får fundera ut nya om jag inte kommer igång senast måndag ;)

Ovido - Quiz & Flashcards