Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Ida - 2 mars 2010 17:08

 Vad mycket som har hänt bara den senaste veckan, eller ja, det beror ju vad man jämför med, men lite har hänt iaf! Eftersom att ja varit så kass på att verkligen uppdatera här på ett par dagar nu så får ja väl ta en lite snabbgenomgång! :)


    I onsdags tog jag tåget till Kalmar, för en heldag med älskade Linda och lilla underbara Nellie. Och det blev verkligen en heldag! När jag väl klev inanför dörren hemma, strax innan 23.00 (!!!), så va ja helt slut! Ramlade mer eller mindre in i sängen! Vi spenderade dagen på bästa sätt; De två flickorna mötte upp mig på stationen när ja anlände, vi gjorde ett snabbt besök inne i stan för att köpa lila kuvert och roliga saxar, sen bar det hemåt lilla huset. Vi fikade, gosade med Nellie, Linda bjöd på urgod tacogratäng och största delen av dagen låg vi på golvet och försökte tillverka tack-kort som Linda kunde skicka ut från Nellies dop. Försök göra 13 tack-kort, med en 4,5 månaders bäbis, en bäbis-galen Ida, med mat/fika pauser samt en rörmockare eller ngt som skulle fixa stoppet i deras avlopp, och se hur snabbt det går! Resultatet blev inte sådär jätte imponerade heller, men de va mysigt, korten blir minst sagt personliga och det viktigaste är ju trots allt tanken.


 Eftersom att mitt schema de senaste dagarna inte varit jätte fullt och kanske    framförallt för att jag haft så mkt i tankarna så att jag hållt på att spricka, började jag för ett par dagar sedan på ett 1500-bitars pussel, det är ett mkt bra sätt att avleda tankar på måste jag säga. I natt (ja, sömnrutiner saknar jag ;) ) pusslade jag klart det, idag har jag haft storstädning och det betydde ju även att då åkte pusslet ner i lådan igen. När man tänker på det så är det ganska tråkigt, så mycket tid man lägger på det, för det tar tid, men sen bara ner i lådan igen?! Kan tyckas meningslöst. Men det har uppfyllt sitt syfte och fått mg att släppa alla tankar ett par ggr. Heja!! :) Så förmodligen åker ett nytt pussel fram inom en snar framtid!


 Ska alldeles strax ut på hundpromenad (idag är jag hurtig, har både Tränat och Städat innan idag), trevligt. Det va hemskt länge sen ja träffade lilla Nelson-vovven! Men innan jag drar mig måste jag lägga upp en bild som fick mig att dra på smilbanden idag! Ja va på apoteket, ett i stan, som numera är privatiserat. Själva besöket där va inte så spännande, men när jag kom hem och skulle plocka upp mina inköp fick jag syn på vad det stod på deras påsar. Så jag avslutar med en bild på det idag! Kanske kan de få någon mer än mig att le? :D

  

Ovido - Quiz & Flashcards