Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Ida - 6 mars 2010 11:36

Ännu en dag med strålande solsken, när jag va ute vid halv 9 tiden va det minus 9 grader, lite väl kallt men det blir nog lite varmare framåt dagen, när solen står på med så blir det riktigt skönt, iaf när man väl är i solen! :) På schemat idag står hundpromenad med lilla Nelson, och denna gången ska jag inte glömma att ta med mig hundgodiset, det va ju katastrof att jag glömde det sist, elaka Ida. Hoppas på en lång promenad, det kan behövas och dessutom så är det väl tid att vara ute och njuta i solen nu?! Hade en liten tänke om att eventuellt gå och dra ett pass på gymmet oxå, vi får se vad som hinns med och vad kroppen orkar, det är svårt att lyssna på kroppen men jag gör så gott jag kan och tror allt att jag blir bättre på det! :D


 Förtillfället håller jag på och skickar in lite foton jag tänkte jag skulle framkalla, jag är så tråkig bara, jag måste ju fixa i ordning fotona sen oxå, men som det är nu så låter jag de bara ligga som de kommer när ja får dem. Skärpning Ida. Men nu är det ju många bilder på bland annat Nellie som jag bara måste förara fint så kanske kan det bli lite ordning och reda, även på mig? Vi kan ju alltid hoppas, hoppet är ju det sista som överger människan säger man ju!


 Funderar mkt på vad jag ska ge min bror och min mor i födelsedagspresenter. Ola har jag nästan bestämt vad det ska bli, inget kul alls. Men lite personlig och lite tråkigt... Får väl - som så många ggr förr - säga att det är tanken som räknas trots allt. Mamma är svårare, hon fyller dessutom 50, så det ska väl firas med dunder och brak, egentligen. Men jag vet verkligen inte. Mammas och min relation är inte den allra självklaraste heller, så det mesta känns krystat. Men jag får fundera vidare på det och är det nu någon som har lite tips på presenter, antingen till bror min (han fyller 23 det stora barnet) eller mor min så är det mer än välkommet!!


 Kanske skulle ja ta och rensa lite i mina garderober i helgen, inte kläd garderoben men de andra, Linda pratade om att hyra ett bord när de är loppis nere i Kalmar, och jag har ju säkert en del att komma med, om inte annat så har jag ju hur mkt böcker som helst, och det är ju inte många böcker som man läser flera ggr. Böcker brukar väl vara ganska populärt, de flesta av mina är ju dessutom som nya, bara lästa en gång och sen förvarade i en back. Ja, det är en tanke iaf. På tal om böcker får jag inte glömma att lämna tillbaka böckerna jag lånade på bibblan, de ska tillbaka i veckan som kommer *gör en notering i minnet som garanterat kommer vara borta lika fort igen*


 Igår fick jag tipset att köpa välling, det ska vara bra för magen tydligen, min mage lever ju sitt eget lilla liv och skulle helt klart behöva rårs om lite. Iaf så köpte jag en paket med välling och nej, det va ingen hitt. Säkert bra för magen men det går nog inte att räkna med att jag ska äta det varje dag! Linda föreslog banangröt, det ger hon till Nellie och det ska dessutom vara gott.. Kanske ska testa det. Komiskt, snart är man 26 år, och nu håller man på att övergå till bäbis-kost. Well well, det är status i det tycker jag! ;)



Fresten, Nellie är FEM månader idag, det va hemskt va tiden går!!!

Ovido - Quiz & Flashcards