Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Ida - 7 mars 2010 17:16

 Yes, då va mina nya glasögon på plats, nu gäller det bara att vänja sig vid att ha dem på sig oxå, överallt. På näsan ska de sitta så att Ida kan titta :P hihi. jaja, det är söndag, ni får ha överseende med att jag är trött och (kanske?) lite knäppare än vanligt. Jag måste säga att glasögonen i sig är ganska snygga, rosa är verkligen inte en av mina favoritfärger, men det bryter av det svarta ganska bra tycker jag. Sen om det matchar mig som person? Nja, det tål nog att tänkas på. Men jag vänjer mig väl. Likaså med att ha dem på mig. Det är en vanesak. men jag måste gå till någon glasögon affär och fråga om de kan hjälpa mig lite med justeringen. De är lite stora nu så de finns tendenser för dem att kana av, vore ju dumt. Skulle säkert kunna tappa dem i toalettstolen eller ngt annat sådär mindre mysigt ställe, inte för att ja brukar stirra ner i toa-stolen, men ja. Ni fattar?!


 Ojojoj vad jag har varit flitig med tränandet i helgen - INTE! Jag har planerat att gå till gymmet först i fredags, sen igår och så tänkte ja att näe, nu får ja allt ta mig i kragen och gå idag ist. Men icke sa nicke, det är svårt att jaga latmasken ur mig. Men en liten hundpromenad har det hunnits med, både igår och idag. Att dulla runt i snön med Nelson tycker jag ingår, är det snö ska man banne mig utnytja det, så det gjorde vi, både jag och Nelson, även om han va snäppet värre än mig :) En vacker dag kanske ja kan skaffa mig en egen hund! :) Tog iaf lite bilder när vi va ute, inte mkt för världen men lägger upp dem här ändå!

        

"väcker tigern i dig...."

 

 Det är hemskt kul att jag har börjat få kommentarer från folk som jag inte visste läste min blogg, jag tackar och bugar. LadyNight, tack för tipset om BifAcid, har aldrig testat detta men ska försöka komma ihåg att kolla upp det. Tack Caroline för kommentaren och Sofie, du är värd vartända ord! Och tack alla andra som läser och kommenterar min lilla blogg. Även om man inte skriver något speciellt eller av någon direkt speciell anledning så är det alltid kul med lite respons. Så länge jag håller mina fingrar i trim och orden flytande så finns ju fortfarande möjligheten för mig att en dag i framtiden kunna skriva en bok. Det tycker jag vore spännande!


 I morgon är det måndag igen, ny vecka men inte riktigt tillbaka till de vanliga rutinerna, terapeuten har semester ett par dagar och ssk är på personalresa till Ullared (hihi, ska bli mkt spännande att höra om detta galna upptåg till slutet av veckan:) ), så det är lite anorlunda tider. FÖrvirrande men jag ska nog kunna fylla tiden med något. Om inte annat kan jag ju försöka jaga latmasken ur mig ;)

 I morgon ska jag iaf tvätta på förmiddagen. Jag hade satt upp tvättid på onsdag, tyckte att det va en bra tid att tvätta på. Men så i morse när ja skulle plocka fram kläder insåg ja att det började ta slut i underkläderslådan. KATASTROF!! Lucky me som fick tid redan i morgon iaf, vore ju hemskt att behöva gå med ofräscha underkläder - snusk! Behöver inskaffa mer underkläder, men gud va jag tycker det är tråkigt att köpa sånt. Jag hittar ju aldrig något jag vill ha! Men men, nu får det bli ordning på torpet. Underkläder på shoppinglistan, thats it!

 På eftermiddagen va tanken att jag och Anna panna skulle gå och träna, skulle höras av ikväll om det, får slänga iväg ett sms till henne sen. Alltid lättare att komma iväg när man är två... eller ja, det sägs ju så iaf, men min latmask är fasen så ingrodd så de är svårt att motivera den även om man får hjälp.. hihi. Men det ska vi råda bot på!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards