Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Ida - 5 mars 2010 09:45

   Är det ett tecken på att man har för lite att göra på morgonen när man sätter sig och gör lite lockar i det risiga håret? Men ja, jag har varit vaken lääänge och ja, jag kanske borde gjort massa andra saker, men va fasen. Nu blev det som det blev. Syster Ellen va ju häromdagen, hon visade bilder på sig på facebook när hon inte hade plattat håret, jag är så avundsjuk på hennes lockar. Men det hjälper inte hur noga eller hur mkt jag jag lockar med tången - ingenting blir någonsin så vackert som självlockar... Min syster hon lyser av skönhet hon.


Idag är det heldag som gäller, nu är det ner till stan som gäller, träffpunkten hela dagen, efteråt blir det eventuellt en liten tur till gymmet, det är dock en så dum tid, för det är vid lite efter 16, då slutar ju alla jobba. så då brukar det vara smockat på gymmet :( Hatar när det är massa folk, borde det inte finnas någon lag eller ngt som säger att när Ida kommer till gymmet får det endast vara max 5 personer i rummet, eller? Är det jag som tänker konstigt nu?

Men man (jag) blir ju helt nojig och får prestationsångest så det nästan skriker om det, för att ja inte är lika vältränad, för att jag inte ser ut si och så, för att jag inte orkar som dem osv osv.. Helt gaaaalet skulle man allt kunna säga... Well well, Mia är ju med mig idag isf, så då kan ja ju lägga uppmärksamheten på henne.. Ida tycker om Mia!


Solen skiner utanför fönstret

det spritter i mina ben

luften är full av vårkänslor

och jag vill andas poesi

 

Jag vill klä mig i fina klänningar

och sväva över ängarna

med bara armar och bara ben

och gräset som kittlar mellan tåna

 

Jag vill ha en picknick-korg som väntar

med jordgubbar och melon

en hand som håller i min

och varma läppar mot min kind

 

Jag vill känna värmen av kärlek

tycka om och vara kär

förälskelse att andas samma syre med

känslor

 

(blir det galet mycket vår i år?)


förövrigt kanske jag får mina nya glasögon idag

det tycker jag är lite spännande allt



Ovido - Quiz & Flashcards