Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

21 Februari 2010 - yesterday....

Av Ida - 21 februari 2010 11:53

 Gårdagen va helt galen på många sätt, den bjöd på både tårar och skratt. Mest på skratt och det är de jag tänker fokusera på här :) Började dagen med Brunch, Mia och jag bakade scones, finns det någon bättre frukost än nybakade scones? Mums blev det och många blev det. Magen blev mätt och full och det va verkligen en energikick för dagen. Eftersom att Mia är lite smått besatt av blommor, orkidér lite extra, så bar det senare av till blomsterlandet (och bara bilturen dit bjöd på skratt, tänk er själva, en LITEN mes bil i ett snökaos, behöver ja säga mer? Bara att komma ut från parkeringen va ett projekt:P) där de har orkidé utställning. Och jag hade mobilen redo och tog lite smygfoton, frågar mig själv, hur okej är det att gå o fota blommorna inne i en blomsteraffär?

   


 Väl tillbaka efter vår lilla tur vaknade barnet inuti oss till liv, kanske mest i Mia faktiskt. Snödrivorna är ju enorma, och även där det inte är snödrivor utan bara fallen snö, som gräsmattor och trottoarer som ej plogats, är det ju över en halvmeter snö. Mia har hållt sig i skinnet länge nog nu, men igår gick det inte längre, hon for runt som en liten vante i snön. Och givetvis va mästerfotografen på plats och förevigade detta. Ska dock inte lägga ut bild på henne här (eller jo, en, men där syns hon knapt så det räknas kanske inte;) ), för anser att man har lite rätt att säga till själv om man vill ha bild på nätet eller inte. Även jag fick min dos av snö igår vill jag lova, och jag hade ändå kunnat leka i timmar till. Men snön va blöt och vi va på tok för dåligt klädda för att leka i snön. Så när ja fått några foton på snön och på oss, och när våra kläder va tillräckligt blöta drog vi oss in för att spela yatzy (konstigt, jag tröttnar aldrig på det!!!!).

    


 Kvällen spenderades med älskade Linda, Nellie och deras närmsta släkt. Nu planerar jag en resa till Kalmar i veckan, UNDERBARA LINDA! Och Nellie växer och jag kan inte annat än att älska henne!


 Nu ska ja ta tag i det jag skjuter på hela tiden -> STÄDNING!

Först ska ja dock klä på mig. Kanske gå till HEMKÖP.

Kanske ska ja chocka mig själv med att gå o träna i em. Ja, vem vet.. :)


"hennes ögon berättar en hemlighet

men gåtans sar är det ingen alls som vet"

 
 
Ingen bild

Anders

22 februari 2010 11:52

Alright. Den mest udda kommentaren EVER! Men här är den, en personlig tolkning av Ledin's "En del av mitt hjärta". I give you: Anders "En del av min vardag"

vad gör du nu idag då
själv ska jag till psykologen
det var alldeles för längesen nu
det var de första orden jag skrev
när vi smsa varann
tidigare idag

har du städat din tvåa
eller är du på boendet
jag bubblade av frågor
sen avbröt hon mig
med sitt roliga röstmeddelande

du ska veta att jag bevakar dig
det finns dikter jag läser igen
du ska veta att jag inte glömt
det finns favoriter jag aldrig suddar ut

jag har vaknat mitt i natten
av sömnproblem
och önskat att du skrivit något
på nätet igen

en del av mina tankar
kommer alltid vara me' dig

jag sa du kunde ringa
om ångesten blev för stor
du fick mitt nummer
och min nya adress

sen rusa vi iväg
vi hade bråttom förstås
för bråttom för att hinna se
att batteridjäveln varna igen
det fanns så mycket kvar att skriva
när mobilen bara dog

du ska veta att jag bevakar dig
det finns dikter jag läser igen
du ska veta att jag inte glömt
det finns favoriter jag aldrig suddar ut

jag har suttit med kollegor
i ett stökigt lunchrum
och önskat att min telefon säger
"sms från ida"

"en del av min vardag"
kommer jag alltid besöka

en del av min text
kommer alltid bli sms till dig

jag har glömt av vad
som hände den där gången
förutom att allt blev rätt
bandet blev så starkt
det fanns en vänskap mellan oss
att du inte packar din väska?
Gbg! Parta loss?

du ska veta att jag gillar dig
det finns vänner man aldrig vill tappa
du ska veta att inte glömt
det finns bilder jag aldrig suddar ut

du ska veta att jag saknar dig
det finns dagar med för få sms
du ska veta att jag inte glömt
de nätter du varit mitt ångestskydd

jag har fått se det där skrattet
i din tandborstningsfilm
vi har varandras främmande famn

en del av min vardag
kommer alltid innehålla dig

i en del av mitt hjärta
kommer alltid ha du va' min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards