Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

26 Februari 2010 - oplanerat flöde

Av Ida - 26 februari 2010 15:55

På en busshållsplats kan känslor, tankar och ord flöda. Och det va precis va de gjorde innan idag. Lite krafs av egentligen ingenting. Ha överseende.


de frågar mig ibland

om jag inte drömmer om kärleken

någon att dela allt med

och de underbara fjärilarna i magen

jag svarar att det är inget för mig

Jag tror inte på sånt

 

kanske vill jag inte erkänna för dem

(för mig)
att jag inte längre är säker på

att jag vet hur man gör

att jag vet hur det känns

att jag vet vad kärlek är

 

jag vågar inte erkänna att jag är rädd

(jag är ju ensam och stark)

rädd att släppa någon nära

rädd att avslöja mig, mitt liv

ja allt det som så länge varit tabu

 

jag skrattar till

för att få bort allvaret

säger att jag hoppas på jungfrufödsel

och försöker övertyga dem

(mig själv)

att det är allt jag drömmer om

allt jag vill ha och behöver

ett barns ovillkoorliga kärlek

ett barn att ösa all min kärlek över

 

och visst vore det vackert så

det vackraste av allt

för det HAR faktiskt alltid varit min högsta önskan

men sanningen är nog den

att där någonstans finns en dröm om tvåsamheten

men att drömmen om kärlek gör för ont

för ont att tänka på

att tala om

att röra vid

 

som när man bränner sig på en varm platta

- man lägger inte gärna handen där igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards