Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

15 Mars 2010 - gravid och vacker

Av Ida - 15 mars 2010 14:36

 Sitter ihopkrupen på stolen, nyduschad efter ännu ett träningspass på gymmet. Börjar få lite rutin på det nu, försöker göra det till en del av vardagen eller så. Lite träning behöver jag, både min kropp och själ. Det för ju med sig så hemskt mycket positivt. Jag längtar tills ja vågar mig ut i bassängen oxå, skulle kännas underbart att kunna (våga) simma igen. Jag är inte där ännu, men jag jobbar på det. Acceptansen är dock ganska svår att balansera, lära sig.


 Träffade Mias dotter en snabbis innan träningen, hon är så gravid och så vacker. Och jag blir helt salig! Längtan efter att själv bli mamma är ju så extrem, så stark, så oerhörd. Samtidigt som det är, och alltid har varit, min allra högsta önskan, min största dröm, så känns det så omöjligt, så orealistiskt, så fruktansvärt långt bort. För varje dag som går så känns det som att jag kommer längre och lämgre bort från att förverkliga den drömmen. det svider en del i hjärtat. Men så länge det finns liv finns det hopp säger man ju, ännu är det inte försent.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards