Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Ida - 12 augusti 2010 20:40

 Tankarna snurrar, det är så mycket nu. Så mycket nytt, så mycket gammalt. Så mycket här och NU! Men jag har fina människor i mitt liv som jag försöker hålla fast vid. Och även om jag är dålig på det där med kontakt, så finns det människor som aldrig kommer förlora sin plats i mitt inre. Och ändå känner jag mig så främmande, så, jag vet inte riktigt, icke hemmahörande liksom. De där med känslor är verkligen rörigt. Helt galet.


vi går inte längre på samma gator

inte ens i samma kvarter

det som en gång va vår fästning

är inte "hemma" mer

 

vi bor inte under samma tak nu

åren har flytit förbi

jag har växt upp, blivit vuxen

fast barnet finns kvar, djupt inuti

 

vi sjunger inte längre samma visor

till och med dörrklockan har ny melodi

ett möte måste planeras

det går liksom inte bara att "komma förbi"

 

men det hör väl lite livet till

att man växer och skapar sitt eget

men det är så mycket jag önskar vi hunnit

innan jag flyttat och tagit det klivet

 

jag vill inte vrida klockan tillbaka

det som var det var det som är det är

men ja önskar ändå att vi lärt känna varandra

lära oss vad dotter-mamma, mamma-dotter är


they say that love is all we need  

Ovido - Quiz & Flashcards