Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ida - 17 augusti 2010 16:10

 Jag har helt fastnat i pärlor, band, knutarnas, Armbandens värld! Jag knyter armband på löpande band. Men jag börjar tröttna på att knyta i stort sett samma knutar, måste lära mig något nytt. Vart kan man lära sig nya knutar? Har letat och letat på nätet, men ja är väl inte tillräckligt bra på det där, hittat lite men inget som jag direkt fallit för - tips mottages gärna!! :D Roliga är att jag använder aldrig armband själv, jag har aldrig använt smycken alls i någon större utsräckning! Men Att göra är lite kul. Ett tidsfördriv så väl som något annat! :) Kanske blir det årets julklapp? Vem vet? :P


 Sitter och halvglor på hm´s hemsida, hittar fina klänningar som jag VILL VILL VILL köpa. Men, fina kläningar är inte min grej, för tillfället vet ja inte riktigt vad som är min grej, försöker prova mig fram, men mjukiskläderna står fortfarande ganska högt i kurs :P Men ändå drars blickarna till de där fina klänningarna! Det är väl det enda jag ångrar med att jag inte gick på studentbalen - det kanske va min enda chans att någonsin få klä mig så fint. och med fin frisyr, kanske smink, kanske till o med ett par skor som inte är foppatofflor?? :P Nu har ja ju klippt av mig håret, har ingen anledning alls att köpa en fin klänning och går ju väldigt gärna i mina foppatofflor. Men tänk om.. Någon gång i livet kanske? Men sen å andra sidan, hur skulle det se ut? Dessutom, baler och liknande tillställningar brukar betydahögklackade skor. Det skulle inte finnas ett enda helt ben i min kropp, och inte ett enda oskadat ledband. Jag har aldrig gått i höga skor, är faktiskt inte ens säker på att ja skulle dels få dem på fötterna, o om ja väl får på dem, skulle ja ens kunna stå? Ser på syster yster som utan jätte stora (om än lite vingligt faktiskt :P) problem trampar runt på sina höga skor ( styltor?). Jag förstår inte hur det går till. hehe, men jag antar att min kropp är mer gjord för typ fotbollskor och lera, än höga skor och vackra klänningar... men jag kan inte låta bli ändå. Som Askungen sa; Vad är en bal på slottet......?


 Undrar om de blåser upp till regn, och åska? Har legat vaken halva natten och lyssnat på regnet som slagit (!!!) mot fönsterbläcket. Positiva med regn är ju att det oftast tar bort lite av den äckligt kvava luften. Men jag vet inte, det blåser lite friskare idag (har dock inte varit ute så vet inte Hur friskt?), men jag har haft konstant huvudvärk i tre dagar nu, och jag skyller nog faktiskt det mesta på åskvärmen. Jag hade ju önskat mig lite sommar till, några mer bikinidagar bakom huset och lite mer chanser att få lite färg på den blekfeta kroppen. Jag VAR riktigt jäkla solbränd i början av sommaren, men hux flux så är ja blek igen, det är endast i duschen som kontrasterna syns efter vart bikinin suttit. Så mycket för allt det pressandet!


 FILMTIPS; I am Sam! Jag har sett den ett flertal gånger men kan ändå inte låta bli att beröras, såg den med Nicke på Sandviks i går och jag lipade som en liten barnunge, men jag va inte den enda som va berörd. Nicke hade allt lite svårt att kontrollera rösten efter filmen. Det är skönt att Nicke är så naturlig. Han är den han är och vågar visa det, med känslor och ord. Han är bra!

 En annan bra film som borde ses är; Allt för min syster! Jag läste boken först och när jag såg att den kommit ut på film så va ja ju bara tvungen att se den. Oxå en sån där tårdrypande film som bara sliter tag i hjärtat på en, det känns helt omöjligt att man inte skulle bli berörd. Jag älskar sådana filmer, de som berör, de som har ett budskap, de som bygger på verkligheten. Och ibland kan det vara skönt att se en sådan film och riktigt få gråta av sig, man måste - om inte annat - rensa tårkanalerna ibland har jag hört :P


 Snart blir det tur till Mc Donalds med Mia, ja ska ha en Banan MilkShake! I LIKE! Sen ska ja försöka lägga upp lite planering för hösten. Eller ja, försöka fundera ut lite stratergier för hur jag ska kunna samla ihop koncentration nog att sätta mig och plugga. Psykologi kursen har ja allt material och datum för tentor och så vidare, så det är bara till att sätta igång. Biologi kursen ska jag planera upp med läraren på torsdag. Fy fan va nervös jag är. Tycker inte om möten, tycker inte om möten när jag är i centrum. Och detta mötet är ju HELT o HÅLLET för min skull, för att lägga upp en individuell studieplan för mig. GAH! Men, hur nervös och orolig jag är, så är det ju ett faktum att det är för att det ska l så bra som möjligt för mig, för att jag faktiskt ska känna att jag klarar av det.

 Så här många år senare (för mig känns det som evigheter!) ska jag slå upp läroböcker igen, plugga, anteckna, notera, fundera, skriva, tenta, LÄRA igen. Som jag sagt flera gånger tidigare, det är verkligen en blandad känsla av spänning och oro. Men jag är så bestämd, Nu är det dags!


vill du lämna en kommentar

är det helt okej

är så nyfiken

på vilka som läser om mig

Ovido - Quiz & Flashcards