Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Ida - 29 augusti 2010 07:48

Eftersom att min kropp envisas med att inte sova, så blev den sovmorgen jag önskat mig ganska mycket inte av. Halv sex ungefär vaknade ja efter att ha slumrat om ett par ggr, denna gången va ja helt klarvaken. Tjurig gick jag upp och satte på tvn, tänkte att det kanske va något att glo på, och upptäckte till min glädje; BARNPROGRAM! Men va?? Sappade mellan kanalerna, och de som visade barnprogram visade i stort sett likadana. Jag blir helt chockad! Va hände med alla de bra programmen som gick när vi (jag?) va liten? Vad jag såg nu va en blandning av pokemon, alien, hårda typ robbort liknande figurer ( ja, viss överdrift, men ja skyller på all förfärelse!!), som ena stunden skulle utplåna varandra och andra stunden utbrister saker som "nej jag bröt en nagel", "men åh, min frisyr"! Vad är detta för bild som barnen får? Jag är helt chockad!! Kan det verkligen vara sant? Inte undra på att barn mår dåligt, i allt ynge åldrar oroar sig för utseende och YTA! Makt! Jag är helt.. ja jag vet inte vad jag ska kalla det ens. Vad hände med Disney? Visst va det en del otäckheter i de oxå, men ALLTID ett budskap! Och alla filmerna ja har sett är underbara! Och musiken, musik är bra! Byt ut skriken om utplåning och "superkrafter" blaha blaha, mot musik! I vilket av de Nya barnprogrammen finner du fraser som

"alla har en plats, allting har en mening

det är vår värld, en värld full av liv"?

Det ska va Disney till det, denna raden är tagen ur lejonkungen! Känner mig seriöst upprörd. Innan jag får några barn (*drömmer*) ska jag inskaffa Fler disney filmer, och sådant som inte är fixerat vid sådant som dagens barnprogram är, helt ärligt - i mina ögon är det skandal!! Mera sånthär åt barnen;

      

Ps: Astrid Lindgrens alla underbara filmer

är oxå något jag vill visa mina barn....


 Sådär ja, då har ja fått ur mig lite av morgonens förtvivlan. Så kan vi övergå till nästa, SKOLAN! Hur ska detta bara gå? Jag har en hel termin på mig och om jag bara sätter mig ner och ger det tid så är det inte omöjligt! Men Biologin är super svår, det är så många ord och "föreningar" som man ska kunna. Det bara snurrar runt i huvudet på mig. Men jag har gett mig fasen på att klara det. Vissteredan innan att jag skulle få lägga mycket biologin, men nu är jag rädd att psykologin kommer i skym undan. Och det är ju trots allt psykologin som intresserar mig mest. Fast kanske är det så att jag inte behöver så mycket tid för psykologin då jag läst denna kursen TVÅ gånger men pga massa omständigheter inte kunnat få ett betyg. Så kanske är det okej att jag lägger så mycket tid på biologin? Åtminstone att börja med? Sen kanske det går lättare när jag väl kommer igång? Hmm, eller kanske inte. Sen kommer kapitlena om människor kroppen, skelett, muskler osv. Jag har ju trots allt faktiskt "läst" biologin innan oxå, utan att klara den. *pust* Men det finns så många som är så snälla, som vill hjälpa! Många som erbjuder mig plugg hjälp! Men jag vet inte hur?! Ja, jag får helt enkelt kämpa på. Det här ska gå. Ett och två..

    


    På armbandsfronten knyts det vidare, lite olika varianter. Men i stort sett samma ändå, samma "grund" eller vad man ska säga.. Eller ja. Äsch, tidsfördriv är det bra som iaf. Lägger upp bild på lite nya varianter. Variation förnyar :P Desvärre är det en "jätte viktig sak ja bara måste göra", så ja hinner tyvärr inte plugga.. Så kan de gå ibland, kanske ska prioriera plugg o mindre knutar i fortsättningen? :P


Dags för dusch och en ny dag

solen tittar fram mellan molnen

låt detta bli en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards