Alla inlägg under februari 2010

Av Ida - 10 februari 2010 16:00

 Det är roligt att logga in på bloggen när man fått lite roliga kommentarer! Tack för att ni tar er tid. Kanske borde ja vara lika trevlig tillbaka och svara på dem? Jag ska skärpa mig, försöka iaf :P Mer än så kan man väl inte begära?? :P


    

Idag faller några blyga snöflingor över vår redan vita värld, snön är så vacker. Om man inte tittar på vägarna där det skottats och saltats, där har snön blivit brun och snuskig. Kanske borde vi införa körförbud under vintermånaderna, jag tror att alla människor skulle behöva njuta lite av den vackra naturen. Stanna upp och vara bara. Fast i vårat stressade samhälle skulle det nog vara mer än omöjligt?! Well well, det händer iaf att jag stannar upp i bland, för att plocka fram mobilen och ta ett litet kort. Snö och rimfrost är ju något av det vackraste som finns.


Det är odrägligt att gå och vänta på att få besked, eller ta beslut, eller helt enkelt att något ska hända. Man går runt och är allmänt vimsig och förvirrad, frustrationen och ilskan (är det klimakteriet som hoppat på mig mån tro??) gömmer jag under ett speedat skal. Munnen går i ett och folk hänger med på ungefär 5-10 % av det jag säger. Helt ärligt, jag är hemskt jobbig dessa stunder. Om det är någon tröst så tröttnar jag själv oxå, men munnen går på automatik och därför är det kanske skönt att endast så lite av det jag säger snappas upp. :P


 "långsamt leder oxå någonstans"

 - Lisa Nilsson

Av Ida - 5 februari 2010 09:52

 Det tog mig tid, energi och framförallt TÅLAMOD, men nu har jag klippt ut (bokstav för bokstav) och satt upp min första väggtext. Sådär nöjd med den, men tycker om budskapet i texten och att det inte finns någon som ordning i raderna är väl rätt så mkt typiskt mig i alla fall?! hihi.


Nu ska ja vidare, ville bara "skryta" lite! :P

Have a nice day!

Av Ida - 2 februari 2010 17:05

 Söndagens dop va jätte mysigt, flickebarnet fick sina namn och en väldigt elgant tuppkam på köpet av prästen när han blötte ner hennes hår (dessvärre fastnade den inte på denna bilden). Nelle va så snäll och skrek inte en sekund i kyrkan. Blir ingen sångerska av henne ;)




 Och innan jag avslutar så tänkte jag tipsa lite om en lite mysig film som jag såg innan idag, "Till vildarnas land". Ska erkänna att jag inte va helt fokuserad på handlingen men har någorlunda koll på det stora hela, men vildarna, de är grymt charmiga och väldigt bra gestaltade. Tycker helt klart att den är sevärd!

Ovido - Quiz & Flashcards