Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

2 Augusti 2010 - give me en stuga?

Av Ida - 2 augusti 2010 15:37

 Skulle så vilja få till det där med mina tankar om en bok. Jag har ju egentligen tiden till det, men nu är det liksom något annat som saknas. Ron tror jag jag. Samt att jag inte riktigt vet hur jag ska forma den, hur jag vill att den ska tala till läsaren, att jag inte riktigt vet vad jag vill berätta, vad jag vill skriva med ord och vad som ska vara menat att läsas mellan raderna. Varför har inte jag en stuga mitt ute i ingenstans där jag kan isolera mig och bara jobba med detta någonting som förhoppningsvis en dag kan utvecklas till en bok, en bok med en pärm som det står mitt namn på, som är fylld med mina ord. Någon som har en stuga för skapande? Kanske lite inre lugn och ro oxå? Kan man få det på köpet? :P


 Sitter och lyssnar på The Ark, måste ju tagga inför torsdagens live konsert - wiee! I will be there! Det kommer bli bra, de kommer att vara bra - de ÄR ALLTID bra! Hoppas på att springa på fina Marie där nere oxå, så länge sen nu! Åh, ja hade velat stå längst fram och sugas in av deras underbara musik, texter, personligheter. MEN, med senaste konserten jag såg på dem (notera, en ISKALL Mars kväll för hundra år sedan) i färskt minne så avstår jag. Denna gången ska ingen mosa mig mot någon spärr, ingen ska stoppa mig från att höra dem! Nog för att de va trevligt att sitta på en brits Backstage och se deras scen/kläd byten, MEN, det va ju inte det som va vad jag ville se. Nix. Denna gången ska jag vara på rätt sida av scenen :D


 Till helgen är det Karl-Oskar dagarna och världens galej i hela staden. Får väl hoppas på uppehåll och gärna sol då! Har inget planerat ännu, men något kanske man får ta sig för. Förra året gjorde min syster DUNDER succe :P och vi fick promenera fram och tillbaka på perrongen i över en timme för att hon skulle kvickna till och i väntan på bussen. Hon va så arg på mig för att ja inte sa till busschauffören att köra hem NU, att hon ville hem NU NU NU, hon mådde ju inte bra! Men hon fick vackert vänta tills bussen gick ca 1½ timme senare. Hihi Ellen lilla, är imponerad att du ens kom hem! ;) Nu har ja hört hela året att du taggar för en spyfri Karl-Oskar, så hoppas du lever upp till det :P


 I mån ska jag träffa familjen Linda, jag har inte tagit mig i kragen och gjort en välkomstskylt åt henne som jag är nöjd med, och jag har inte slagit in ett enda paket ännu. Så det måste göras ikväll! Skärpning Ida! Eventuellt ska vi leka lite frisör med Lindas hår oxå, jag förstår inte att folk tillåter mig klippa dem. Men jag tar då inget ansvar för konsekvenserna:P hihi... Förhoppningsvis blir det lite gos med Nellie oxå. Nu är det flera veckor sedan jag såg henne, hon har säkert  växt massor!! Lilla snuttan! :)


jag drömmer ändå bland

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards