Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Ida - 2 juni 2009 11:23

 Nätterna är fortfarande rena rama katastrofen i mitt fall. Ja fattar inte att man aldrig ska kunna få sova ordentligt, utan mardrömmar och ångest. Medicinjäklarna gör inte sitt jobb (och uppenbarligen inte John Blund heller) *skriver en påminnelse i skallen på mig själv att inte glömma diskutera medicinerna med läkaren på torsdag (eller snarare VÅGA diskutera det!!)*. Hatar att vakna med denna extrema ångesten, men får väl försöka tänka att när man vaknar med sån ångest så kan iaf dagen bara bli bättre, eller? herhe.


 Iallafall, uppe tidigt, diskade och vaknade av och an i lägenheten lite, öppnade balkongdörren och fönstrena. Förövrigt är fönstrena i extremt behov av putsning, så mkt frömjöl och pollen som fastnat på dem, men det känns inte så kul at putsa dem när de ändå kommer se likadana ut om bara några dagar, så det får vänta. Naturen får sluta upp med sitt pollande först. En parantes bara. hihi. Iallafall, runt klockan 9 kom "medicinleveransen", sen gjorde ja mig i ordning, åt (massa massa) frukost och klockan 10 började jag med tvätten. Sen har ja torkat av spisen och fläkten ordentligt, dammat lite, dammsugat, skurat golvet, varit nere med en sop-påse, slängt in tvätten på tork och sitter nu bara och väntar på att den ska torka så att ja kan gå ner och vika den och sen stoppa undan den. Sen är de bara till att njuta av resten av dagen.


 Ska försöka ta mig ut idag, solen skiner men det är nog inte riktigt lika varmt idag, eller? Någon som varit ute och kollat? Det ska iaf bli svalare i veckan, i mån skulle det visst inte bli mer än 9 grader. Boendestöd N som kom med medicinen klockan 9 tyckte att ja skulle hänga undan vinterjackan nu (vilket ja tänkt göra länge, bara att ja glömt att ta med den ner när ja ska tvätta, varje gång! men idag har ja tvättat den så nu kan ja hänga undan den!), fast påpekade sen att eftersom att det inte skule bli mer än just 9 grader i mån så kunde ja kankse ha den framme så att ja inte fryser. Han va allt lite bitter i rösten när han sa det, inte alla som uppskattar lite kyla som jag gör. hihi.

 Men ja ska hålla alla tummar och tår på att det ska vara kanon väder lördagen den 13 Juni, för då ska N gå till alltaret med sin J, och jag hoppas att deras dag kommer bli alldeles underbar! Försöker fundera ut något att ge till honom, eller ja till dem båda, men ja har aldrig träffat henne, men han är en sån toppen kille, så vill lixm ge ngt litet. Men ja är pank, men vill göra ngt personligt. Förslag??


 På tal om bröllop, kom precis att tänka på att mamma o hennes italiano gifte sig ju faktiskt förra året, kanske ska man gratta på 1 års dagen eller vad man ska säga? Problemet är bara att jag glömt bort vilket datum det va?! Fasen va dåligt av mig! Riktigt illa! Men jag ska genast kolla upp detta, måste ju ha skrivit det i min almernacka! Uh, vad ska man ge dem då? Ska man ge dem något? Hur funkar det där?? Mja, det tål att tänkas på!


 När jag varit och hämtat tvätten så får jag nog promenera (och det är verkligen långt att gå, tar säkert max fem minuter) bort till boendet och busa lite med dem? Har fyllt på kroppen med över en liter isvatten så ska väl orka med värmen lite bättre då? Eller? Har fått för mig att det ska vara bra bara?! Det ska tydligen ha börjat jobba ännu en personal på boendet, eller ja, han går breve idag och på torsdag, sen så är det tänkt att han ska jobba i sommar. Jag tycker det är svårt med nya människor. Speciellt sådana som man blir "beroende" av, som man faktiskt blir när man har boendestöd och hjälp på olika sätt. Personer som man är beroende av borde inte få gå på semester, fast o andra sidan, de kan nog fasen behöva det. Jag är inte alltid den lättaste att handskas med *ler*. När jag blir president ska jag dock komma på någon brilliant lösning på detta problemet. För er som inte visste; jag planerar att bli president i detta monarkistiska sverige, kungafamiljen har ju inte så mkt att bestämma om - ändå skrivs det om dem på löpsedlar och sådant hela tiden, ibland tycker ja så hemskt synd om dem. Och regeringen sköter sig inte så bra tycker jag inte. Bättre vi inför mig som president, eller? Och så tycker jag ibland att jag inte har några framtidsplaner? Bullshit!

Ovido - Quiz & Flashcards