Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Ida - 11 juni 2009 09:56

 Jahopp, idag ska jag börja skriva redan på morgonen, om jag orkar uppdatera ngt mer under dagen återstår att se. Blev så tjurig på att allt det jag hade skrivit i natt försvann, fattar inte varför bloggen loggade ut mig sådär. Jag hade till och med varit ganska ärlig, kanske va det de som va problemet? Datan tyckte att jag va för ärlig? Han (datan) heter ju inte Svarte Petter för inte, ngt jävelskap måste den väl hitta på?!


 I huvudet bor monster, ja tror att de försöker ta sig in i min sk. hjärna och ta över, de tror att de ska vinna över mitt förnuft. Ofta vinner känslorna, men i slutet ska jag vinna över dem. Som man pratar om i DBT, det gäller att inte tillhöra ytterligheterna, inte styras helt av känslorna, men inte helt av förnuftet heller, utan hitta balansen, det som de lite fint översatt fram engelska kallar - visshet.

 Jag vill bara att detta kriget ska ta slut, kriget mellan ytterligheterterna, mellan viljan och oviljan, mellan kämparglöd och apati, mellan liv och död. Jag vill vara sådär tråkigt svenskt lagom jag vill finna balansen i min vardag och kunna leva ett värdigt liv, det har de oxå sagt i DBTn, att det ska man kunna göra.


 Mina fingrar är som isbitar, och jag sitter med dubbla tröjor samt raggsockar och fryser ändå, aldrig är man nöjd, är det inte för varmt så är det för kallt. men varför kan det inte vara skönt väder. inte så man svettas i hjäl, inte så man fryser sönder? Typsik svensk, aldrig nöjd?!


 Klockan 11.00 ska jag infinna mig hos S, och jag vill verkligen dit, vi ska påbörja det nya "projektet" idag, leka med ull I LIKE, men samtidigt vill jag inte träffa någon utan krypa ihop under täcket och gråta. jag är SÅ trött...



__________
21.15


 Tiden går så sakta när man är trött, helt otroligt. Sitter bara och väntar in lite mer legal tid att gå och lägga sig på. Ska väl ta sömnisarna runt tio så får ja hippas att de gör mer verkan än de gjorde i natt.. Jag ska vara på Vårdcentralekn kl 09.00 imån, pigg och glad. eller ja, iaf vara där :) Vid lunchtid ska jag och L ut och promenera med Nelson, det ska bli mysigt. Det får regna hur mkt det vill, bara jag får träffa NElson! Han är såååå underbar den vovven. Djur är fantastiska!!!


 Jag är så tacksam för att jag har S, det känns som att hon accepterar mig som jag är, jag kan komma till henne och bara vara jag eller så. Jag tycker hemskt mkt om henne, och faktiskt, jag tror att hon är den människan jag litar mest på just nu. Hon är så mjuk och fin mot mig. Hon oroar sig över mina värden och frågade om hon fick ringa och prata med kommunens sjuksköterska ang. hur det tänks och vad som ska göras. Landstinget gör ju inte så mkt. Jag tillät henne att göra det, efter att hon lovat mig att de inte skulle bestämma ngt över huvudet på mig. Vi får väl se om något händer. Jag orkar inte hålla på att kriga såhär!


 Jag går påpälsad med stickade och dubbla tröjor, raggsockar och jacka (jackan givetvis bara när jag är ute). Fryser en del. Fast ikväll är jag rätt lagom varm, under alla kläder. Lär väl bli iskall när ja ska dra av mig alla lagerna o dra på pjamasen, tur att täcket är tjockt och varmt!


 Har inte mycket att skriva idag, är en tråkdag, och jag är trött. Så det så!

Av Ida - 11 juni 2009 01:44

 Skrev ett jätte långt inlägg (som ja faktiskt började på för 2 timmar sen!!!), men min puckodata loggade ut mig från bloggen och allt försvann, it sucks! *svär en lång ramsa*


 Därför blir det ett kort inlägg utan någon som helst spännande info.

Borde sovit för läääänge sen, tog sömntabletterna kl 22 ungefär, det är kul när de funkar- yey!


 Har iaf haft ett långt både allvarligt och trevligt samtal via MSN med min syster Ellen. Och det kanske inte låter något för er, men för mig är det ett stort steg. Tack Ellen, jag älskar dig! (ja ville faktiskt skriva med röd färg här!!!!)


 Terapeut S imån (idag) kl 11.00 Hon är bra, och mina tider är faktiskt ngt av det viktigaste på hela veckan. Allt strul inom psykiatrin kanske ordnar sig tillslut? Håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards