Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Ida - 12 juni 2009 10:33

 Vill börja med en stor feting GRATTIS hälsning till min regnbågsflicka som fyller 22 år idag, tror inte att hon någonsin kommer att läsa det här. Men vill iaf nämna det :) Hon är vacker den flickan! Kämpa kämpa!!


 Igår (kanske va det i förrgår vid närmare eftertanke?? Dagarna flyter i hop när man inte är riktigt klar i skallen....) fick jag en lite halvskum kommentar från min fd. granne från boendet, när han såg mig så utbrast han; "Fan Ida, du är ju helt grön i ansiktet". Gissa om jag tänkte att nu är det ngt riktigt allvarligt fel på mig, men vi konstaterade rätt snabbt att det bara va en skugga av någonting, och tur va väl det. Nog för att jag är knepig och udda, men att gå runt och vara grön i ansiktet som en annan liten ailien hade väl varit att överdriva??!!


 Idag va jag uppe vid åtta tiden, duschade och gjorde mig i ordning för att gå bort till vårdcentralen, regnet öste ner och eftersom att jag nu i åratal varit för snål för att köpa mig ett par gummistövlar så fick jag stå mitt kast (Minnesanteckning till mig själv; inhandla stövlar när pengarna kommer!!!), men som gammal rutinerad fotbollsspelare så vet ja att ett bra sätt att undvika att bli blöt om fötterna är att stoppa plastpåsar i dem, så plastpåsar fick det bli. Och jag kom både fram och tillbaka alldeles torr om fötterna!! LIKE!


 Nu sitter jag och fryser - för ovanlighetens skull - och väntar på att klockan ska bli lunchtid, då kommer boendestöd L och Nelson upp till mig, så blir det hundgos i massor!! Han är så fin denna vovven! Vad jag ösnkar att jag hade en egen hund!!! Någon gång så jäkla!! I eftermiddag ska jag ner på en träffpunkt i stan, där brukar de bli mest fika (dock inte för mig idag, ja är pank!!) och lite prat och så, ganska trevligt oftast. Framåt tre tiden ska jag åka med mamma och hennes make - la italiano, och handla. Känns inte alls bra, vill inte leva på mamma, VILL INTE [ångest till tusen], men mat behöver man och ibland får man ta den skammen och gå till mamma.. Men fy vad jag hatar det, snacka om att man känner sig totalt värdelös....


 Dagens låt; Marie Fredriksson - Tro


 Vad man kan bli arg på sig själv, eller snarare, vad JAG blir arg på mig själv. Jag försöker stenhårt jobba bort mina destruktiva beteenden, men det är så svårt. Och jag liksom pendlar mellan dem ist (dessvärre har jag ju ett par stycken), men jag hoppas kunna bli kvitt dem på riktigt när jag kommer igång med DBT-behandlingen. Där ska vi stapla upp och ta en sak itaget, prioritera det som är "farligast" för mig först osv. Jag tror på DBT och hoppas att jag är i fas i livet att kunna ta det till mig ordentligt nu, och att ingenting utifrån förstör det för mig eller så... Jag är tillräckligt bra på att förstöra det för mig själv ändå!!


 J och L växer, magarna blir större och större och snart kommer nya liv till världen, jag tycker att det är jätte spännande!! Tänk om jag någonsin får bli mamma, DET är en dröm! Jag har drömmar ändå!




______________

21.29


 Nej, jag har inte mycket att skriva. Jag är för trött. Vill bara att Du aldrig ska glömma, aldrig tvivla, Syster, jag älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards