Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Ida - 15 juni 2009 12:29

"kom och sätt dig här och viska

nått så jag blir glad

sudda bort de sista spåren

av en jobbig dag"

[Idde Shultz]


 Har precis kommit hem från terapeut S, jag tycker himla bra om henne. Hon pratar inte med mig som om jag vore trög, hon pratar inte med mig som om jag vore ett geni, hon pratar med mig så att jag förstå. Hur hittar hon min nivå? Hur kan hon möta mig på den nivån jag ligger? Många års erfarenhet kanske? Hon får mig att tänka och förstår iaf (tänka annat än elaka tankar!)


 Satt och bläddrade igenom bloggen min nyss, jag skriver ganska långa inlägg, oftast ganska ointressanta och tråkiga. Men jag tror att det blir så för att jag inte skriver för någon annans skull, jag skriver för min egen skull (tror jag?), för att jag ska dels fördriva tid, dels få ur mig lite ord utan att gå in på för mkt detaljer och utan att skriva om destruktivitet och sån skit. För när jag skriver i min vanliga dagbok (eller ja, block. Har övergått till vanligt block ist för bok. av någon anledning känns det bättre - udda?!) så är det väldigt mycket mörkt och alla jobbiga tankar och känslor präntas ner med tjocka fula bokstäver. Här kan jag skriva om precis det jag utlovar, min vardag. Förstår ni inte så är det liksom inte mitt problem :P Dessutom är de så få som läser här så att det spelar ingen roll om jag så skulle hitta på ett eget språk att skriva på. Kanske skulle börja med rövarspråket, som man gjorde på lågstadiet? Hejoj, jojagog hetoteror Idoda.. Fast, det skulle ju betyda att jag skulle få tänka. Och nej, det tycker jag är jobbigt.


 Nu ringde kontaktperson M, vi ska ut o åka bil, ev äta mjukglass. MEN, hon höll faktiskt på att krocka innan, hade ja inte gjort henne uppmärksam (och skrämt henne) så hade det nog fasen smällt. men det skulle hon aldrig erkänna. Usch, ja tycker inte om att åka bil med andra. Jag vill köra själv. Jag vill ha kontroll.. Men nu, blir det till att sitta breve.



_______

20.42


 Blev KULglass (haha) isf för mjukglass, M bjöd, tycker det är så jobbigt att bli bjuden :/ Men glassen va iaf god, tog en bägare med två kulor - daim och en med marsipan och choklad, den lät bara så suspekt så ja va tvungen att smaka den! Och eftersom att jag på äldre dar lärt migf att tycka om marsipan så va den faktiskt riktigt god. Dock aningens suspekt :P


 Fick en ångestattack på boendet innan, hela jag blir som en skakande stenhård fiolsträng, och jag som är spänd i vanliga fall. Usch. L försökte massera mig lite, men det tycker jag inte om. Tycker inte om när någon tar på min kropp.. Min kropp är otäck!


 I morgon kanske jag ska följa med M och hennes barnbarn och leta 3 års present till honom. Han är underbar, barn är underbara! VI får se vad jag orkar. Ikväll ska jag iallafall lägga mig tidigt. Jag är SÅÅÅÅÅ trött....

Ovido - Quiz & Flashcards