Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Ida - 3 juni 2009 13:56

 VIssa dagar är sådana dagar som man helst bara skulle vilja sova, jag är så jätte trött. Och min kropp är alldeles matt, som att någon sugit ur all must ur den. Det tycker jag är tradigt. Men va fasen, ja är en tuffing - NOTHING CAN STOP ME!! höhö.


 Gårdagen artade sig sådär för mig, ringde till mamma för att "låna" lite pengar. Det är ett sånt nederlag, ett sånt misslyckande och man känner sig så liten och värdelös när man gång på gång, trots att man är 25 år och borde kunna försörja sig själv, måste komma krypande till mamma och låna pengar. Fick någon kommentar som satte sig som ett spjut i själen på mig, men jag får försöka acceptera att det är såhär just nu och hoppas att från nästa månad ska det bli bättre. DÅ ska jag ha lite mer pengar att röra mig med och jag ska försöka betala av lite på skulden till mamma.

 Pengar är bara ett ordentligt ångest påslag - blä!


 Fammåt kvällen blev det för mkt och jag bröt ihop, fick be boendestöd, M, om hjälp och hon är så varm och gullig. VI tog mig igenom kvällen och framåt 23.00 nästan på bäddades jag ner i sängen av nattpersonal, L. Sov oroligt och vaknade tidigt idag.


 Denna dagen har hittills varit ganska bra! På morgonen fick jag sms från L om att jag kanske skulle få va hundvakt i helgen, hennes syster har en golden som jag kanske skulle få ha i min lägenhet en stund, så att jag och han kunde mysa, alldeles ensamma. Det va en bra start på dagen, hunden heter Nelson och jag tycker alldeles massa om honom, skulle så gärna vilja ha en egen hund någon gång! När jag är lite mer stabil!! Drömmar måste man ju få ha!


Jag cyklade bort till psyk och va på gruppterapi, sprang på terapeut Å i korridoren och det slog mig att det kommer kännas konstigt att prata med henne på fredag, inte för att de är något "fel" på henne, utan just för att vi faktiskt aldrig pratat så enskilt förrut. Men jag är helt klart beredd att ge det en chans, Å är en trevlig kvinna!

 Jag halkade in på Netto efter gruppen, skulle köpa lite mat av pengarna jag lånat av mamma, men de hade inte mkt att erbjuda idag, blev vatten och gurka, får se om ja kommer till en affär idag eller imån så ja kan handla lite riktig mat. Sen cyklade jag hem och nu sitter jag här, hade fått brev som jag har läst och har glott lite på tv.


 Ikväll har kommunen annordnat något som de kallar "stödruset", det är till för alla boendestödjare in town, antar att det är för att de ska komma närmare varandra och ja, team-anda och sånt? Ialla fall så ska troligtvis jag och kompisen K ta oss ner och heja lite på dem, förra året hade vi jätte kul, vi gjorde stora plakat, band seger-kransar åt "våra" stödjare och försökte terra personalen som inte tillhör "vår" grupp eller så. Ja det va riktigt kul faktiskt, vi får se hur mkt fantasin klarar av och om det blir en favorit i repris ikväll. Vädret är dock VÄLDIGT opålitligt, regnar och blåser ena stunden, andra sekunden skiner solen och det år varmt. Är det inte typisk svensk sommar så säg?! hihi


 I morgon är dagen D med läkarbesöket som jag fasar för, det är konstigt att man kan vara så "rädd" för en läkare. Han jobbar ju där för att hjälpa, men problemet är väl att ja först och främst inte funkar så bra med män i allmänhet, dessutom är läkarens och min personkemi inte direkt på 100%. men men, det är bara till att bita ihop och ta sig dit, vad är det värsta som kan hända liksom?!


 Tack syster för upplysningen om att det va den 13 Maj mor gifte sig, kom på det igår kväll och är inte alls förvånad att ja är så senil att ja glömt det! Får väl fira när de varit gifta i två år då! hi. Dessutom tackar jag för förslaget att måla en bröllopsgåva, men tror jag får satsa på något annat. Mina bild kunskaper är sådär, och jag har försökt måla med oljefärgerna jag fick av dig, men olja är svårt och jag har verkligen inte lärt mig hur man gör.  Det får jag öva vidare på!


Ovido - Quiz & Flashcards