Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

14 Juni 2009 - sunshine

Av Ida - 14 juni 2009 10:16

 God morgon alla sjusovare, Ida va vaken med tuppen klockan 07.00 i morse, varför? jo, därför att hon inte är riktigt som hon ska va. Klockan va efter 03.30 i natt när jag tittade på den sista gången. Helt sanslöst. Jag blir - utan att överdriva - helt galen på mig själv. Men det va för mkt tankar som snurrade i skallen, synd att inte sömntabletterna har ngn verkan på tankarna åtminstonde, hade hellre legat vaken utan att tänka. Anyway..


 Söndag och solen skiner, jag fryser inte (korsa i taket, men nu kommer allt mitt klagande om att det är för varmt komma, bara en varning.... ), sitter nyduschad i mina mjukiskläder - de är det enda som är skönt att ha på sig, som inte sitter åt! Måste kunna röra mig!


 Älskade vän, tiden går, i varje andetag är det något som påminner om dig. snart 3½ år sedan du lämnade mig. Du valde en annan väg att gå, men mina minnen av dig finns förevigt förvarade i mitt hjärta!



_________

20.51


 Jag får ändra mina ord om att inte frysa, har frysit hela dagen och gått med två långärmade. Jag skyller på att det har blåst mkt. Så det så. Annars har jag faktiskt varit ute en del, hela förmiddagen satt jag ute borta på boendet, sen v jag hemma och vilade en stund, åt mat och sen gick jag bort till boendet igen. Vi satt ute en del, sen va vi o handlade lite frukt och grönt och godis. Jag åt aningens för mkt godis - som alltid :/ måste lära mig va gränsen går, äter tills jag mår illa, sen äter jag lite till. Hur jäkla smart är det då? IQ Badboll här borta!! Hu!! Nu har jag iaf borstat tänderna så ska inte äta mer ikväll, endast sömntbletterna som ska tas om en timme eller så, och i natt räknar jag med sömn. Jag är grymt trött.


 Sitter och funderar på varför man aldrig är nöjd, alltid hittar man ngt att klaga på. Och jag blirså tjurig på mig själv för det, jag är nog en sån människa som inte kan annat än att klaga, det känns så iaf. Okej att det stundtals är befogat, men någonstans måste jag väl dra gränsen? Fan, jag får skälla på mig själv dagligen för att jag ska sluta gnälla. Dumma mig, ja måste lära mig att se det lilla och vara tacksam för det! SKÄRPNING!


 I morgon ska jag till terapeut S, det känns skönt. Hon är lite av en trygghet, så mycket av trygghet som en sarjad själ kan känna. I like. På tisdag ska jag till DBT-Å, på onsdag är det sista gången innan sommaren på gruppterapin och på torsdag ska jag ha typ utvärderingsmöte eller uppföljningsmöte med kommunchefen och kontaktpersonerna. Isch, kommun mötet kan jag gärna avstå, vi kommer inte fram till någonting ändå tycker jag. Och jag vet aldrig vad jag ska säga, vad som förväntas att jag ska säga.. Blä!

 Sen är det midsommar och man ska äta äcklig sill, i mitt fall blir det nog god lax ist. Kanske till och med grillad, ska fira på boendet så vi får väl se vad vi slår till på! :) Krisp-tårta med jordgubbar på blir det nog iaf, det är faaaaaaarligt gott!


 Nu ska ja landa lite i soffan och skriva lite innan det är sängen som gäller.

Sweet dreams när ni kommer så långt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards