Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

18 Juni 2009 - Lite ord, ett möte och en bok

Av Ida - 18 juni 2009 13:17

 Och det hände igen, jäkla skit! Jag hade skrivit jätte mkt men när jag skulle spara det så hade bloggen loggat ut mig. Kan det bero på att jag gjorde lite annat samtidigt så att det tog över en timme?? I fortsättningen ska jag kopiera texten innan jag försöker spara den!! *morrar åt datan*


 Bara för det så börjar jag om, skriver om ngt helt annat. Kanske är det så att det är som ett tecken, ett filter liksom, att när jag skriver om för mkt känslor så vill den inte publicera det? Vem vet??


 Snabb uppdatering av en LÅNG gårdag;

- avslutning på samtalsgruppen innan sommaruppehållet

- arbetsterapi hos S

- förbereda rice crisps bottnarna till midsommartårtan med M

- busa och promenera med L och Nelson

Ja, det va väl det vesäntliga. Det va en bra men lång dag. När man ska komma till ro sen är det som att man faller in i en riktig jäkla ångestgrop, som en baksmälla (hur det nu känns?). Men jag klarade ut kvällen, fick distrahera lite men sen till slut så somnade jag.


 Idag va det möte med Big Boss i kommunen som gällde, min kontaktperson M va med också. Mötet gick bra, va lite sådär halvseriöst. Jag som har ganska mkt problem med att vara seriös i vanliga fall, hur kan de förvänta sig att ja ska kunna vara seriös klockan 9 på morgonen? Det kändes som att jag halvsov första minuterna, men vaknade till ganska snabbt. Det är ganska kul att jäklas lite med Big Boss, och hon är inte sen med att hänga på. Vi drev om det mesta, men fick oxå lite allvar pratat. Mötet va helt okej.


 Sen va det storhandling som gällde, jag och personal M va på Willys och röjde, handlade mat tills imån, och jag handlade lite mat till mina skåp. Vet inte vad det är med folk, men de säger att man måste äta? Det fattar jag inte :P hihi. Nej men allvarligt, det är för jävla tråkigt att handla mat - tråkiga pengar! Jag vill ju köpa så mkt annat!! Men mat inhandlades för ca 500 kr. Duktig flicka!


 Nu sitter jag hemma, fryser som vanligt, så utöver mina "vanliga" kläder har jag dragit på mig raggsocker och över toppat med att svepa in mig i min fleece morgonrock, det är ju ingen som ska se mig så vad spelar det för roll?! :P

 Sitter och väntar på besked från boendestödet, vi skulle åka på ännu en liten runda i em om det passade med schemat, jag ska kolla efter skor - mina fina röda skor har ju gått sönder :( Fast, med tanke på att ja ändå köpte dem för 50 kr så har de hållt rätt länge. Ska åka och kolla ifall de har liknande priser idag :P Sen ska jag kolla på bäbiskläder. Har kollat upp vilken storlek jag bör köpa i nu, ska bli så kul och jag vill ju handla hur mkt som helst, både till J och till L. J är beräknat att hon ska föda nästa vecka, spännande. L ska inte ha förrän om 2-3 månader? Me jag vill köpa nu ändå! Lite typiskt att man inte vet om det blir pojkar eller flickor. Fast en del färger passar ju till båda, och jag har ju förkärlek till brun, det ska jag nog kunna hita något gulligt i  :P Åh, jag vill oxå ha en bäbis!


 Vill tacka syster Ellen för den fina kommentaren, jag vet att du finns där. Och jag är så väldigt tacksam för det. Mina tre syskon är de som under alla dessa år hållit mig vid liv. Oftast utan att de själva vetat om det. De är min mening att andas, de är mitt allt. Jag har gjort många dumma val i mitt liv, men jag har inte vetat bättre i de situationerna. Jag har fortfarande en lång lång väg kvar att gå, men jag går upp varje dag, jag gör saker varje dag och går sen och lägger mig för att orka med en dag till. Jag kämpar varje dag, fastän orken inte alltid räcker till. Jag har inte gett upp, jag vet att det finns något annat än det här. Jag måste ge det tid, det har tagit mig lång tid (så länge jag kan minnas?!!) att falla så djupt som jag gjort, det vänder inte på en dag, en månad, ett år. Men jag tar kliv framåt hela tiden. 2 steg fram och 1 steg bak. Men kanske måste det få vara så ibland? Huvudsaken är ju att man når fram tillslut?!


 Jag vill skriva en bok, jag vill bli så pass "frisk" så att jag kan skriva en bok, en bok om mig, om det som varit, om det som är men framförallt försöka fina ett sätt att skriva på som kan hjälpa andra. Att öppna ögonen på folk och kan jag få en enda människa att få hjälp i ett tidigare skede, innan det går såhär långt, så skulle jag vara världens lyckligaste.

 Jag vill inte skriva en bok för att hänga ut någon, vill inte skuldbelägga någon. De som funnits i min omgivning har gjort så gott de har kunnat utifrån deras förmåga. Ingen vinner på att jag kastar skit och skuld på dem. All besvikelse och sorg som bor inuti mig är sådant som Jag får jobba med, de försvinner inte av att jag anklagar någon annan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards