Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

19 Juni 2009 - Midsommarafton

Av Ida - 19 juni 2009 23:12

 Idag är det självaste midsommarafton, jag har funderat mkt på varför vi firar det egentligen, är det någon som vet det? Känns som att det är ännu en dag som vi svenskar valt ut endast för att få trycka i oss mat, supa och umgås. Men förmodligen finns det en mer avancerad anledning än så, jag är bara inte tillräckligt allmänbildad.


 Dagen har varit ganska okej, förutom ångsten som är där och klöser mig i själen. Dessutom ett ganska dåligt samvete efter all tårta jag tryckte i mig, men seriöst, hur ska man kunna motstå en tårta som denna, rice-crisp botten med smörkräm mellan och grädde och jordgubbar på. Hade överlevt utan grädden, för grädde är jag inte så glad i. Men som den gottegris jag är så va det helt omöjligt att inte äta mig proppmätt på tårta! Försöker att ha lite koll på vad jag stoppar i mig - även om det i sanningens namn inte alls går speciellt bra - men idag har jag få överskridit alla gränser, men va fasen, det är ju bara midsommar en gång om året (Underbar bortförklaring... hmm.)

 Annars har dagen mest präglats av blommor (ja band 5 st kransar, men kan ju ej lägga upp bild på dem här med tanke på att det skulle betyda att jag måste visa upp mig eller ngn annan i bloggen. Någon annan skulle jag inte lägga upp utan att först kolla att det är ok, och det har jag inte gjort, och bilder på mig själv lägger jag gärna inte upp, det räcker gott och väl med presentationsbilden!), mat och det typiska svenska midsommarvädret, sol, regn, sol, regn osv osv. Men det är väl så det ska vara - svensk sommar året om!?!


 Nu ska ja dock ta och krypa till kojs, det tar på krafterna att vara social som jag varit idag. Natti natti ni få tappra som läser!

 
 
Ellen

Ellen

20 juni 2009 21:04

Gud vad gott! jag har också ätit tårta, vilket känns i magen. tjockis som man är ;)

ska vi ta och ses nästa vecka? är ledig ons-sönd :)

love you!

http://ellenkarlman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards