Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

30 Juni 2009 - bättre sent än aldrig?

Av Ida - 30 juni 2009 19:38

 Uh, jag har varit så lat, inte orkat uppdatera här. Det har varit så mkt annat. Snurr snurr i skallen och försok att hålla mig på benen. Vet inte om det krypit in några basillusker i min kropp, ibland känns de som att ja håller på att bli sjuk?! Eller är det bara ålderns krämpor som visar sig?! hihi


 J fick sin bäbis i onsdags, det blev en liten flicka! Jag har inte haft möjlighet att se underverket live ännu, men fick en bild på mailen och hon är så fin. Ganska långt och mörkt hår. Helt underbar!!

 L va här i söndags och visade upp sin "lilla" mage, och jag tycker det är magiskt, och hon va så stolt och fin, visade hur magen ser ut, hur naveln ser ut osv osv. Ja kännde och klappade, men bäbisen sov nog. Jag undrar vad det är för en liten filur som gömmer sig där inne, men vem det än är så får den vänta 3 månader till innan den kommer ut, vi vill ju inte att den ska födas för tidigt!


 Alla människor som man är "beroende" av går ju på semester nu dessa månaderna, och Det är tungt. Man vill ju att de ska finnas till hands hela tiden. Vilket de inte gör ens när de inte har semester, men ändå.. Ny lag som H och jag kom på härom natten när vi inte kunde sova (då går sms-tummarna varma vill jag lova!!), och vi anade att John Blund (eller Mr. B som en av boendestödjarna - vilket ord - kallar honom:P ) tagit semester ; De som man är beroende av får INTE gå på semester, och om de nu tvunget måste göra det, så får de ta oss med. Yepp, för när man är trött så är man ju såååå smart :P Men jag informerade min terapeut om detta och hon skrattade gott, sa att det blir ett himla resande med tåg för mig - medveten om att ja inte fixar åka tåg, har ej åkt på flera år - då hon ska resa över halva sverige ungefär på sin semester... hihi. Jag tycker om henne massor, tycker inte om att hon ska vara ledig i FEM hela veckor! Men jag unnar henne verkligen det. Men egoisten i mig vill ha henne här hemma i småland!


 Idag öppnade sig himlen över mig, jag skulle cykla hem från dagvården och helt plötsligt kom det regndroppar lika stora som snöbollar. Såg ut som en blöt katt när jag kom hem! :P Sen kom ovädret ordentligt, åska, blixtrar och regn regn regn. Men det behöver naturen!! och jag! Värmen tar kol på mig!!


 Viktig information till folket; imån ska jag tvätta! Notera!! Nödvändigt ont! Och jag pratade med lillasyster yster innan, vi ska gå och se "ice age 3" nu någon gång de närmsta veckorna, ev blir de restaurang oxå. yey!! Ice age ruuuuules!!!!! Hon hade två fribiljetter och ville bjuda mig! Gulle flicka det där. Vi konstaterade dock att vi inte behövde gå nu närmsta veckan, då premiären är i mån. Mina argument för detta är att jag inte fixar massa människor, hennes argument va att hon ville inte hamna breve ngn som fiser och rapar. Hon är så rolig, och det kom så spontant :P

 Förövrigt är jag i EXTREMT behov av kläder, fortfarande. Men det får bli nästa månad!


 Nu ska ja gå o va pensionär en stund, rocka loss med allsång på skansen!

Håll i hatten tanter! Here we go! :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 juli 2013 10:59

Livet är Grymt sa grisen.....

Av Ida - 15 juni 2013 12:42

Av Ida - 6 juni 2013 19:29

"kom och sätt dig här och visa nått så jag blir glad, sudda bort de sista spåren av en jobbig dag..." Med musik kan man förmedla mycket, och många gånger kommer jag på mig själv med att tänka tanken att - denns textraden är klockren, varför är...

Ord

Av Ida - 26 maj 2013 20:49

Trötta omtummlande dagar Under ytan Framtiden oviss Fragment från dåtiden Alla dessa känSlor Tar tid att finna Identiteten, mitt jag, mitt allt Drömmar att förverkliga EnergikrävAnde, enviShet Rivande rädsla med mål att övdrvinna! ...

Av Ida - 26 mars 2013 19:13

....ett livstecken, lite blandad kompott ur en vardag.

Ovido - Quiz & Flashcards